marți, 6 decembrie 2011

Evoluția comerțului electronic

Peter Drucker afirma: „ Comerțul electronic este pentru revoluția informațională, ceea ce drumul de fier a fost pentru revoluția industrială: o dezvoltare fără precedent. Comerțul electronic va crea un nou boom care va transforma economia, societateași politica. Internetul va transforma profund economiile, piețeleși structurile industriale, produsele, serviciileși circulația acestora, distribuția veniturilorși comportamentul consumatorilor, piața munciiși angajații. ”

Analizând ultimii ani, se poate observa că, comerțul electronic a devenit din ce în ce mai important pentru majoritatea companiilor.
Comertul electronic internațional a evoluat de la procesarea manuală a operațiunilor sau transmiterea rudimentară a datelor aferente plaății prin FTP/Telnet sau e-mail, până la utilizarea metodelor moderne de securizare și criptare a informațiilor sensibile. A fost supus atacurilor primilor viruși informatici distribuiți online, primelor „furturi de identitate” sau generări matematice de numere de card. Învățând din lipsuri și greșeli, a evoluat adaugând în 1999 verificarea CVV - Card Verification ID, a fructificat mecanismele de criptare SSL și s-a orientat spre verificări fără un nivel ridicat de obiectivitate, ca de exemplu apelarea telefonică a cumpărătorilor sau compararea adresei de livrare cu baze de date ale imobilelor și proprietarilor lor – AVS – Address Verification System. Ultima etapă în evoluția comerțului electronic internațional o reprezintă standardizarea, materializată in inițiativele organizațiilor internaționale emitente de carduri precum SET (Secure Electronic Transaction) sau 3D Secure.
SUA se află în fruntea țărilor care s-au orientat către comerțul electronic; s-a contata că în companiile amercane, adoptarea internet a redus la jumătate volumul tranzacțiilor efectuate prin telefon și fax, iar prin adoptarea comerțului electronic acest volum se va reduce și mai mult.
În România, în absența experienței participanților, utilizarea unui standard securizat reprezenta singura soluție fezabilă pentru constituirea unei piețe de comerț electronic. Astfel, în 2004, din inițiativa Romcard, standardul 3-D Secure a fost implementat pentru a permite dezvoltarea unei astfel de piețe în România, oferind, pe de o parte, posibilitatea creării de magazine virtuale care să colaboreze cu bănci autohtone și, pe de altă parte, posibilitatea comunicării către posesorii de carduri a disponibilității unui serviciu ce permite realizarea de plății cu cardul prin Internet în condiții de maximă siguranță. Conform datelor publicate în ianuarie 2005 de Visa International, cifra totală de vânzări pentru anul 2004 arăta că, în țara noastră, comerțul electronic derulat prin intermediul card-urilor Visa a depășit 5,7 milioane $, deținătorii de card- uri Visa, români și străini, efectuând peste 41.000 de tranzacții.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu