joi, 1 decembrie 2011

Din tainele e-business in Romania

Deoarece este 1 Decembrie, m-am gândit să scriu câteva date şi despre istoria ebusiness în România. Primul magazin online din România a fost lansat în 1997, sub denumirea de CyberShop.ro şi comercializa CD-uri cu muzică, urmat la scurt timp de eShop.ro, primul magazin care introduce conceptul de coş de cumpărături în ţara noastră.

În anul 2000 se lansează primul magazin de succes: eMania.ro, urmat la scurt timp de Rate.ro si de MagazinulTău.ro

Tot în această perioadă se lansează OKazii.ro, un site de licitaţii online similar cu eBay.

În 2001, se lansează eMag.ro, cel mai mare magazin online din România.

Problema atunci consta în faptul era că nu eram încă pregătiţi să avem încredere în tranzacţionarea online. Deşi eram încântai de internet, costurile deţinerii unei conexiuni internet era încă destul de mare, aşa că anteprenorii au pornit o afacere de succes cu ajutorul Internet-Café-urilor.

Acestea au prins tare bine la tinerii doritori de informaţii sau măcar de jocuri şi chat, însă aceşti anu erau interesaţi de achiziţiile online. Un mare motiv era faptul că încă nu existau legi care să protejeze cumpărătorul, alt motiv era încă mentalitatea, nu eram pregătiţi să cumpărăm ceva fără să vedem. Şi mulţi încă sunt şi în ziua de azi temători de faptul că ar putea fi înşelaţi. Iar site-urile foloseau mai mult ca informaţii pentru ceea ce puteai cumpăra din magazinele obişnuite.

Ca exemplu al mărimii pieţii, în 2001, OKazii.ro beneficia de doar 7.179 de vizitatori unici pe săptămână, fiind urmat de Rate.ro cu 4.838 de vizitatori şi de eMania.ro cu 2.357 vizitatori.

Piaţa s-a dezvoltat prin apariţia cardurilor, a securizărilor, a transacţiilor online între ţări, ceea ce a mai crescut încrederea cumpărătorilor. Legislaţia a avut un cuvânt de spus, şi în momentul de faţă afacerile online iau amploare, majoritatea firmelor având în plan deschiderea unui magazin online.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu