joi, 8 decembrie 2011

Branduri cu succes surprinzător pe Facebook


Când Facebook a devenit o mare afacere în urmă cu câțiva ani , a fost destul de ușor de prezis că unele branduri vor putea deveni foarte populare pe respectiva rețea de socializare.

În cele ce urmează voi prezenta o listă cu brandurile de top prezente pe Facebook. Trebuie să precizez că în lista de mai jos modul de prezentare al brandurilor este aleator, iar acestea nu sunt neapărat prezente în topul celor mai performante companii în afara rețelei de socializare. Spre exemplu, IBM, care se situează în topul celor mai importante companii profitabile din lume, este un pitic pe Facebook cu doar 68.000 de utilizatori, în timp ce General Electric are în jur de aproximativ 104.000 fani, cu 700.000 mai puțin decât Jones Soda.

Pe de altă parte, în lista de mai jos se regăsesc branduri care au un succes surprinzător pe Facebook, dar care în afara rețelei au un succes de mijloc. Uneori, acest lucru se datorează designului, alteori este nenoroc. Indiferent de caz, acestea sunt ceea ce sunt cunoscute în lumea filmului ca “locuri de dormit” adică afișări puțin probabile, dar care de asemenea există pe cea mai mare rețea socială din lume.


1) Oreo


Șansele să fi auzit despre biscuții Oreo sunt foarte mari, iar dacă nu ești un fanatic de sănătate atunci cu siguranță ai și o opinie destul de pozitivă asupra lor. Dar să îți placă atât de mult încât să ajungi să vorbești pe Facebook despre ei? Ei bine nu ai fi singurul pentru că aproximativ 23.600.000 de fani au dat Like pe Facebook, iar 92.000 de fani vorbesc despre biscuții Oreo. Ceea ce este cu adevărat surprinzător este că cea mai mare creștere a companiei pe Facebook s-a realizat în ultimul an.

Lansat în 2009, site-ul a fost inițial concentrat pe America, dar în iulie 2010 compania a realizat că aproximativ jumătate dintre fani erau din afara Statelor Unite, o descoperire pe care Mark Clouse, vice-președintele senior pentru biscuiţi la nivel global Kraft Foods a numit-o “aha moment”. Înarmați cu aceste informații, brandul și agenția 360i au refăcut pagina de Facebook a brandului pentru a o face mai internațională. Noile caracteristici precum “world's fan of the week” au recunoscut adepții externi ai firmei Oreo.

2) Nutella

Poate că având în vedere succesul brandului Oreo, nu este surprinzător faptul că un alt brand “dulce” apare pe această listă. Un lucru ciudat despre Nutella, însă, este faptul că, cel puțin inițial compania nu a făcut absolut nimic pentru a stabili legături cu comunitatea sa de utilizatori pe Facebook. Cu toate acestea, de la începutul anului 2009, Nutella a obținut locul trei în ceea ce privește popularitatea pe rețea, fiind mai presus decât președintele Obama sau Coca Cola. În present compania numără 11.826.979 de Like-uri și 55.619 de utilizatori care vorbesc despre ea.
Se dovedește astfel că Nutella este unul dintre acele branduri despre care lumea vorbește cu plăcere. Spre exemplu, pe Youtube există aproximativ 12.000 de videoclipuri, iar pe Flickr aproximativ 40.000 de imagini. De aceea nu ne este greu să vedem de ce este Nutella o ciocolată delicioasă, ba mai mult care are și un aer de rafinament european. Cine nu ar vrea să fie prieten cu Nutella? (eu una cu siguranța sunt din acest moment).

3) Converse

Converse este un exemplu foarte bun de brand care nu are o prezență foarte relevantă în „viața reală”, dar care este un gigant pe rețeaua de socializare Facebook. Astfel Converse are 20,732,490 fani pe FB, iar Converse All Star are 20,991,547 pe FB și dacă le adunăm, împreună au cei mai mulți fani de pe Facebook. Secretul Converse a fost dezvăluit în luna mai pentru Mashable de către Geoff Cottrill. Acesta a spus că strategia companiei este de a lăsa fanii să stabilească trendul, ei vorbind mai puțin și ascultând mai mult.

4) Audi

Ceea ce este notabil în ceea ce privește prezența brandului Audi pe Facebook nu este legat de numărul de fani pe care acesta îi are, deși 4 milioane de fani este un număr respectabil, ci suma de participare din partea adepților săi. Audi primește mai mult de 225 de Like-uri/100.000 de fani, un nivel de angajament care a depășit chiar și Lady Gaga și Justin Bieber, conform site-ul de cerectare Visibli.com. Succesul constă în păstraea unui număr constant de imagini pe pagina de Facebook a companiei. De exemplu, trei fotografii postate pe pagina de Facebook pe 16 iulie care reprezentau 102 ani de la „nașterea” Audi au generat mai mult de 16.000 de Like-uri.

5) I love being black

I Love Being Black este o companie de îmbrăcăminte a cărei dorință este nu de a crea o pagină pe Facebook doar pentru afro-americani. Brandul postează diferite întrebări pe pagina de Facebook cum ar fi: „Care este actorul de comedie (black comedian) preferat al dumneavoastră din toate timpurile?” sau „Ar trebui ca Chris Brown să joace în „Think Like a Men”? Poți uita atât de repede sau imaginea lui a renăscut? care generează sute de comentarii și Like-uri pe Facebook. Discuțiile sunt rareori despre îmbrăcăminte.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu