joi, 8 decembrie 2011

50% din utilizatorii site-urilor de comerț electronic sunt conectați la Facebook

Site-urile decomerț electronic ar trebui să-și personalizeze siteurile, utilizând Facebook, inserând legături Facebook, sau să se poată loga cu datele din Facebook, pentru că un nou studiu arată că 50% din vizitatorii de site-uri de comerț electronic au cont și pe Facebook. Studiul a fost realizat de către Sociable Labs și s-a referit la 456 de accesări și s-au studiat peste 12 site-uri de comerț electronic. Aceste site-uri ar terbui să încorporeze aplicații de socializare de pa Facebook, și să arate conexiunile dintre prieteni de pe Facebook, pentru ca acești cumpărători să poată vedea ce au cumpărat și ceilalți prieteni, sau să vadă ce produse au publicat pe wall sau ce produse au primit like-uri de la prieteni.

Purtătorul de cuvânt de la Facebook a cofirmat ca site-urile de comerț electronic adaogă din ce în ce mai mult aplicații sociale. 88% din top 200 de site-uri de comerț electronic sunt integrați cu Facebook-ul.

Vicepreședintele și fondatorul de la Sociable Lab a afirmat că piața țintă în funcție de vârstă pentru site-urile de comerț electronic, are o influență foarte mică asupra numărului de persoane care sunt utilizatori Facebook. Site-urile de comerț electronic care au vizat studenții au descoperit că procentul dintre aceștia care au cont pe Facebook este de 60%, cei care au vizat persoanele de vârstă medie acest procent a fost de 40%. Datele au fost colectate cu ajutorul API-ului FB.get LoginStatus. Facebook-ul ar avea de câștigat din aceste integrări de funcții al Facebook-uli în site-urile de comerț electronic.

Utilizatorii Facebook, nici nu își dau seama cât de persuasive sunt activitățile zilnice de pe rețeaua de socializare. Statisticile arată că dacă site-urile de comerț electronic ar introduce funcții, s-ar integra cu Facebook, ar ofensa mai puțin decât s-ar credea, vizitatorii care nu sunt utilizatori Facebook. Acesta și datorită faptului că au rămas puțini non utilizatori Facebook. Totodată sunt căi de-a detecta faptul că un anumit vizitator pe site-urile de comerț electronic este sau nu și utilizator Facebook, astfel în funcție de acesta se pot îndepărta plugin-urile respective.

Cum întrăm în perioada sărbătorilor, site-urile de comerț vor fi luate cu asalt, cum am văzut că au fost de black friday și în România. Cei care vor să licențeze aceste aplicații, funcții Facebook, pot utiliza aceste date de pe rețeaua de socializare ca să-ți determine exact publicul țintă în funcție de aceste caracteristici, și să afișeze produse pe site-ul de comerț electronic, care se pliază exact caracteristicilor vizitatorului și care sunt cele mai relevante produse pentru acești vizitatori. Astfel se pot atinge vânzari mai mari decât dacă lasăm cumpărătorii să navigheze pe site fără un scop bine definiit. Prin integrarea Facebook-ului în site-urile de comerț electronic posibililor cumpărători li se pot afișa exact produsele care coincid cu domeniul lor de interes, sau a altor caracteristici pecizate pe rețeaua de socializare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu