Buun, sunteti posesor si impatimit de gadgeturi, iar ultima achizitie este un iPhone. Ca orice om normal doriti sa vedeti ce poate micutul . Dupa ce ati luat-o babeste prin galerii, v-ati conectat la un wireless si v-ati anuntat achizitia pe o retea de socializare a venit si momentul de testat o aplicatie. Pt aceasta vine in ajutor chiar marele Apple.
Cu o simpla cautare folosind binecunoscutul motor Google, intrati pe pagina care va poate crea dependenta si care va lua o parte din salariul muncit sau va umple memoria cu tot felul de jocuri, aplicatii de stiri, relaxare si domeniile continua.
Dupa cum apare pe pagina celor de la Apple, usor de vazut datorita fontului mare, gasiti peste 500.000 de aplicatii pentru munca, joaca si orice este intre ele. Aceste aplicatii pot fi folosite pe iPhone prin 3 moduri: free with-in apps, paid with in-apps si paid only. In mod evident, cele care aduc cel mai mare venit sunt cele paid with-in apps, insemnand ca utilizatorul are o perioada demo pentru o aplicatie, cu posibilitatea de a achita pentru o versiune integrala. Aceasta optiune aduce nu mai putin de 72% din veniturile urmate ca vanzare a aplicatiilor pentru iPhone.
In realitate doar 4% dintre aplicatiile din App Store au sistemul de in-app purchase-uri implementat si aceste 4% dintre aplicatii genereaza aproape trei sferturi din venit. Vorbind despre aplicatii gratuite vs aplicatii platite, 48% din incasarile proveinte din in-app purchase-uri au drept sursa aplicatii gratuite si doar 24% din incasari au drept sursa aplicatii platite.
Pentru a incerca noi venituri, Apple ofera o strategie interesanta, in doar un an de zile, pretul aplicatiilor paid only au scazut de la 2$ la 1.4$. Efectul urmat nu a fost cel asteptat, veniturile din vanzarea aplicatiilor din categoria aceasta scazand. In schimb, in cazul aplicatiilor with-in, veniturile au crescut de aproximativ 10 ori in conditiile in care pretul acestor aplicatii a crescut constant in ultimele luni.
Dar, putem privi raul intr-o nuanta mai pozitiva, App store-ul genereaza cele mai mari venituri din domeniul sau, chiar daca Apple nu gaseste o strategie de a isi revigora achizitiile de aplicatii platite, iar lucrurile nu par ca in viitorul apropiat sa adopte o traiectorie diferita. Un punct negativ care s-ar putea sa fie intalnit in curand este fata de aplicatiile gratuite, care nu vor mai functiona in parametrii doriti de utilizatori daca acesta nu este continut printr-un in-app purchase.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu