joi, 10 noiembrie 2011

Dezvoltarea e-Commerce cu ajutorul Web 3.0 (Semantic Web)

În ultimul deceniu, “piața” online s-a dezvoltat foarte mult, ducând la apariția conceptelor precum Web1.0, Web2.0 și Web3.0.

Web 1.0 însemna utilizarea comertului electronic pentru a găsi ceva în “jungla” încalcită a Web-ului. Acesta a dus atât la înființarea companiilor precum Google, Yahoo!, Amazon.com, eBay, Netflix cât și la prăbușirea erei dot-com datorită avidității pentru bani a celor care făceau comerț electronic.

După apariția Web2.0 comportamentul consumatorilor s-a schimbat dramatic, Facebook fiind compania cea mai notabilă a fenomenului de social networking care evidentiază conceptul de Web2.0. Odată cu Web2.0, Mass-Media a devenit cu adevarat interactivă, dând posibilitatea utilizatorilor de a genera conținut precum blog-uri, podcast-uri, comentarii și recenzii asupra articolelor, filmelor, restaurantelor, schimbând astfel lumea unidirecțională cu care erau obișnuiti utilizatorii.

Următoarea etapă este Web3.0 care va avea rolul organizării conținutului atât în jurul contextului cât și în jurul utilizatorului. Prin context mă refer la motivul utilizării Internet-ului de către un utilizator, acesta putând fi atât căutarea unui loc de muncă dar și planificarea unei vacanțe.

Ca și exemplu pentru modul în care comerțul electronic poate să fie dezvoltat cu ajutorul Web3.0, putem să ne gândim la un agent de voiaj online la care apelăm pentru a ne planifica o vacanță. Ca și criterii pe baza cărora agentul trebuie sa ne prezinte oferta putem considera urmatoarele:
  • - Vrem ca vacanța să fie la Roma
  • - Hotelul să fie lângă piazza di Spagna, de preferință un bed-and-breakfast cu ambient primitor
Astfel reiese nevoia de un agent de voiaj online care să înțeleagă cerintele, dar nu numai, ci să ne sugereze și restaurantele și magazinele care ni s-ar putea potrivi.
Dacă în decursul aceleiași călătorii vrem sa cunoaștem cultura locală (muzică, tradiții..), cu ajutorul Web3.0 vom putea să vedem elementele de comunitate din Web2.0 care sunt adaugate în context, fiind astfel mai ușor sa găsim noi prieteni care au aceleași interese.


In Web3.0 conținutul și comerțul trebuie să se întrepatrundă pentru a ajuta utilizatorul să obțină ceea ce vrea fără a fi nevoit să treacă de la o pagină la alta pentru a obține informația dorită.


In concluzie, dacă, combinăm conținutul, comerțul, comunitatea și contextul cu personalizarea și căuarea pe verticală ar trebui să rezulte Web3.0.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu