joi, 24 noiembrie 2011

Comunicarea Corporatista in Retelele Sociale [2]

IMAGINILE (video si foto) folosite in marketing sporesc valoarea marcii prin expunerea succinta, creativa si usor de inteles, a produselor si serviciilor. Companiile pot folosi marketingul prin imagini pentru a:
~ promova si lansa noi produse si servicii;
~ informa consumatorii despre evenimente, promotii, servicii suplimentare etc.;
~ realiza cercetari de piata;
~ creste loialitatea pentru marca.

Graco, un fabricant de produse pentru copii, foloseste Flickr pentru a construi o comunitate in jurul produselor sale. Desi Flickr nu este utilizat ca centru al campaniei, este puternic promovat pe blogul firmei, ca invitatie pentru consumatorii care doresc sa trimita fotografiile lor. Aceste imagini arata clientilor potentiali oamenii din spatele marcii Graco si consumatorii care deja folosesc produsele firmei.

Blendtec a creat o serie de clipuri ieftine si interesante pentru a demonstra capacitatile aparatelor sale (mixere/ blendere), generand un interes semnificativ si o crestere impresionanta a rezultatelor afacerii. Tema clipurilor este ”Se va amesteca?” si prezinta obiecte neobisnuite care sunt aruncate in mixer pentru a demonstra puterile aparatului. Drept urmare, vanzarile au crescut de opt ori si compania a castigat expunere pe televiziune, radio si, desigur, internet. Blendtec are peste 300 de mii de abonati pe Youtube, care primesc vesti despre noile clipuri al companiei. Exista si clipuri cu peste 8 milioane de vizionari!

Old Spice a dus campania ”Barbatul care miroase cum barbatul tau ar putea sa miroasa” la un nivel cu totul nou prin crearea unei serii de clipuri foarte amuzante. Unele au fost chiar raspunsuri in timp real la cererile venite de la privitori, generand astfel aproximativ 6 milioane de vizualizari in mai putin de 24 de ore si peste 17 milioane in doua zile.



fashiontv este singurul post de televiziune de moda si lifestyle disponibil 24 de ore pe zi, in toata lumea. Acum disponibila pe Youtube, fashiontv are un canal dedicat, cu cele mai populare programe ale sale. Vizitatorii pot rasfoi categoriile, pot urmari programul dorit si se pot informa rapid despre noutatile din moda.

Concursul video ”Distruge-ti imprimanta” a fost o campanie media corporatista lansata de Expert Laser Services si care a creat o expunere impresionanta, marind astfel notorietatea marcii. Compania vinde si serviseaza imprimante si copiatoare. Concursul video a incurajat clientii sa posteze pe blogul firmei (”Aventuri ale imagisticii de birou”) clipuri amuzante in care isi distrug imprimantele, faxurile si copiatoarele. Aceasta campanie a facut cunoscuta firma, iar traficul pe situl companiei a crescut considerabil. Si, bineinteles, a adus chiar si noi clienti.

MUZICA joaca un rol important si nu numai pentru companiile de inregistrari si artisti, pentru care este esentiala promovarea pe retelele sociale, de profil sau nu, pentru a castiga fani si pentru a-i incuraja sa asculte si sa recomande prietenilor piesele respectivilor artisti.

Muzicienii pot folosi iLike pentru a ajunge la fanii lor si pentru a-si creste expunerea, utilizand imensa baza a retelei pentru a crea conexiuni. iLike este un serviciu care ofera posibilitatea de a descoperi melodii si artisti noi, printr-o prezenta activa pe retele sociale cum sunt Facebook, Google, hi5 si Bebo. Utilizatorii pot impartasi recomandari muzicale, liste de piese si alerte personalizate pentru concerte, cu mai mult de 60 de milioane de utilizatori inregistrati. Serviciul ofera artistilor si companiilor un mod de a ajunge la fani si de a-si organiza prezenta pe diverse canale cum sunt Facebook, iGoogle, iTunes etc.


Postul de radio online Last.fm plateste direct artistilor drepturi de autor atunci cand melodiile lor sunt difuzate pe post. Prin eliminarea companiilor de inregistrari, postul sustine ca artistii vor primi de doua ori mai mult decat de la un radio comercial. In afara de castigul monetar, Programul de Drepturi pentru Artisti permite acestora sa-si incarce piesele si sa le ofere pentru auditie catre mai mult de 20 de milioane de fani.

Sellaband este o retea sociala muzicala care permite fanilor si ascultatorilor sa investeasca in artisti pentru a le da ocazia de a face inregistrari. Prin aceasta facilitate, artistii castiga suport financiar de la fanii lor si, de asemenea, 50% din veniturile din publicitate provenite din descarcarea gratuita a pieselor lor. Investitorii artistilor de succes primesc si ei o mica parte din profiturile realizate.
[va urma]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu