joi, 17 noiembrie 2011

Myspace – Succesul, doar un pas spre esec


MySpace este o retea sociala care ofera experiente personalizate in domeniul divertismentului. Site-ul este detinut de Specific Media LLC si de starul pop Justin Timberlake.


MySpace a fost lansat in 2003, avand sediul in Beverly Hills, California si a avut o ascensiune fulminanta pana in 2008 dar si o cadere la fel de rapida dupa aceasta data. Daca in 2008, cand inca era foarte populara, reteaua avea peste 75 de milioane de vizitatori lunar, la jumatatea lui 2011 popularitatea retelei se injumatatise.


Cum s-a ajuns insa aici?


Rupert Murdoch a cumparat MySpace in 2005, pentru doar 580 de milioane de dolari. Cu toate ca reteaua si-a continuat ascensiunea si in urmatorii 2 – 3 ani, birocratia a incetinit ritmul de lucru. Vinovate de aceasta cadere par a fi si o serie de erori la nivel administrativ si de management combinate cu volatilitatea perceptiei publice ce au facut ca reteaua sa fie vulnerabila in fata Facebook.


Odata cu cresterea retelei, se dorea tot mai mult cresterea profitului. Astfel, in 2006, a fost semnat un contract cu Google ce stipula ca in schimbul a circa 300 de milioane de dolari pe an, vor fi afisate pe site reclame, in conditiile cresterii numarului de utilizatori.


Aceasta decizie s-a dovedit a fi una nu prea buna deoarece multi utilizatori raportau imagini grotesti in unele reclame, imagini ce ii indepartau pe acestia de pe site. In plus, datorita dublarii numarului de reclame, spatiul destinat acestora a dus la inghesuirea continutului cu adevarat important pentru utilizator. In timp, au mai aparut si alte probleme cum ar fi un numar prea mare de aplicatii inutile, probleme de securitate si spam.


Astfel, dupa ce in 2009 reteaua a pierdut un numar mare de utilizatori si a fost depasita de Facebook, compania s-a vazut nevoita sa concedieze peste 900 de angajati din totalul de 1400, pe parcursul lui 2010 si 2011.


Odata cu utilizatorii, au plecat si majoritatea celor dispusi sa investeasca in publicitate. Astfel, veniturile din publicitate au scazut de la 470 milioane de dolari in 2009 la aproximativ 184 milioane de dolari in prezent.


Daca in 2008, reteaua valora peste 12 miliarde de dolari, in iunie 2011 a fost vanduta de catre Murdoch pentru infima suma de 35 milioane de dolari. Specific Media (cei care au cumparat reteaua) au decis sa repozitioneze MySpace pe piata, ca o comunitate de muzica, jocuri si distractie, pastrand anumite caracteristici si formate din fosta retea.


In ciuda acestei ultime tranzactii, exista multe zvonuri potrivit carora reteaua de muzica se va inchide. Ramane insa de vazut daca noua companie va duce site-ul spre un esec complet sau va reusi sa gaseasca drumul spre succes.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu