Cu siguranta ca daca esti unii dintre antreprenorii din zilele noastre care isi doresc o afacere proprie, si au un capital disponibil, care este mai degraba mic decat unul maricel, te gandesti sa-ti deschizi propriul tau magazin de … imbracaminte, incaltaminte, electronice, articole sportive, piese auto sau cine stie ce alta minune de magazin. Faptul ca vrei sa investesti nu ar fi un lucru rau, nici macar daca ai vrea sa investesti intr-un magazin, cu toate ca, ca orice afacere, un magazin se naste, apare, (poate) ajunge intr-o perioada de crestere, apoi la faza de maturizare iar de acolo are doua posibilitati: fie dispare (pentru ca ajunge la faliment), fie este lichidata inainte de faza de declin, iar capitalul sa fie folosit intr-un alt business. Oricum ar fi, primul gand atunci cand vrei sa-ti deschizi un magazin este: magazin fizic sau magazin virtual ?
Daca am face o enumerare a avantajelor pe care le ai atunci cand iti demarezi afacerea online am avea:
• Timp mult mai redus in deschiderea magazinului (datorita evitarii birocratiilor si faptul ca nu esti nevoit sa construiesti, sa amenajezi, timpul in care o afacere online se poate demara, ese mult mai scurt – poate dura si o zi pana iti cumperi magazinul virtual si listarea produselor si a informatiilor aferente acestora)
• Costuri mult mai mici (atat in demararea afacerii cat si in intretinerea acesteia – nu este nevoie sa iti angajezi oameni care sa lucreze pentru tine, nu esti nevoit sa platesti utilitati lunare etc)
• Investitia initiala este mica
• Cel mai mare avantaj si din punct de vedere al consumatorului dar si din punctual de vedere al detinatorului afacerii este ca magazinul este “deschis” 24/24, ceea ce inseamna ca, consumatorii pot face cumparaturi la ce ora doresc iar “patronii” profita din plin de un astfel de avantaj.
• Nu multi antreprenori care au magazine online stiu ca nu trebuie neaparat sa ai produsele puse spre vanzare in stoc; produsele pot fi numai listate si in cazul in care comenzile la un anumit produs apar, detinatorii magazinului achizitioneaza produsul/produsele.
• Alt avantaj atat pentru consumatori cat si pentru vanzatori, il reprezinta piata cu un spectru mult mai larg (pentru consumatori este avantajos faptul ca pot gasi ceea ce ei cauta si poate chiar pot face o comparatie de preturi urmand sa achizitioneze cele mai convenabile produse, iar pentru vanzatori pentru ca pot penetra niste piete la care altfel nu ar fi avut acces.)
• Preturi reduse
• Se pot face bani si din publicitate
• Se creeaza o distanta foarte mica intre afacere si consummator (Oamenii pot comanda produse chiar si din alte tari)
• Avantajul livrarii la domiciliu este foarte important atat pentru consumator, cat si pentru vanzator.
Daca stam sa privim toate aceste avantaje, am putea spune la o prima vedere, ca un magazin virtual cu siguranta castiga in fata celor fizice si ca nu exista o astfel de afacere care nu ar putea sa reuseasca. Ei bine, in ciuda tuturor avantajelor, aproximativ 89% dintre romani nu vor au facut cumparaturi online. Asta se datoreaza mai multor cause cum ar fi:
• Intangibilitatea produselor; oamenii se sperie la gandul ca produsele nu vor fi pe placul lor cand le vor primi; dar chiar si asa, majoritatea magazinelor virtual adopta politica de returnare a produselor
• Modalitatea de plata nu inspira incredere romanilor (daca ne referim la metoda de plata bancara); oamenii nu au incredere in platile electronice sau poate multi dintre acestia, nici nu au idee de cum ar putea sa faca asta. Astfel, statisticile arata ca cei care fac cumparaturi cu plati eclectronice in majoritate sunt din exteriorul Romaniei.
Barierele in calea comertului electronic sunt putine fata de avantajele pe care acesta le creeaza. Daca e sa comparam achizitiile din mediul virtual de catre Romani din anii precedent fata de acest an, vedem un trend aproape crescator, nu foarte “hotarat”, dar totusi, asta ne da semne cum ca increderea Romanilor in comertul electronic tinde sa ia amploare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu