joi, 17 noiembrie 2011

Strategie de success, afacere de success: emag.ro

Cand vorbim despre afacerile online, ne gandim la magazine virtuale care vand diverse lucruri: de la maruntisuri (margele) pana la electrocasnice si chiar masini. In ultimul timp, Romanii cu spirit de antreprenori care nu isi permiteau a-si deschide un magazin fizic - pentru ca chiria costa, pentru ca utilitatile costa, pentru ca un oras este o tinta prea mica, pentru ca… - au inceput sa-si creeze magazine virtuale. Problema nu apare aici, totul parand foarte frumos si interesant.. lucrurile se complica pentru micii antreprenori cu afacere virtuala din cauza ca numarul de astfel de afaceri a crescut considerabil si asta ducand la o competitie foarte stransa.
Daca vrei success in mediul online, trebuie sa aplici tactici si strategii si sa iti asumi anumite riscuri. Asa a facut si echipa de la site-ul emag.ro.
Emag.ro este o afacere virtuala care intermediaza produce electronice si electrocasnice . Cand si-a facut aparitia in 2001, detinea foarte putine produse.

Emag.ro isi declara misiunea: “eMAG isi adapteaza mereu modelul afacerii si sistemul de comunicare, pentru a deveni locul in care fiecare gaseste simplu ceea ce isi doreste.” Observam clar ca oamenii planuiau sa faca ceva maret, sa devina gigantic in industria comertului electronic, si au si reusit; in present emag.ro este lider de piata in ceea ce priveste comertul electronic iar cotele detinute de acesta sunt de aproximtaiv 20% din vanzarile nationale pe anumite categorii si branduri de prima marime.

Dintre toate strategiile pe care acestia le-au aplicat pentru a ajunge ceea ce-si doreau, amintim una care a lasat “masca” toti consumatorii. Diversiunea pe care ei au creeat-o in 2010 a socat. Este vorba de noaptea in care, pe la ceasurile ce aratau ora 2:00, cand mai existau numai rataciti care mai navigau pe internet, emag.ro s-a jucat cu pretul produselor pe care acestia le detineau; au existat produse care aveau un prêt de 10 ori mai mic decat pretul de vanzare din ziua precedenta. Bugetul alocat pentru aceasta strategie a fost in valoare de 60000 EURO. In 5 ore, pana la orele 7:00, vestea s-a raspandit iar oamenii au cumparat produse de la emag.ro in valoare de 60.000 de euro. Vizitatorii insa cumparau fara certitudinea ca emag.ro isi va onora comenzile in conditiile actuale si mai mult, credeau ca este chiar o gluma.

Detinatorii emag.ro sustin ca nu a fost o strategie, ci, de vina au fost programatorii site-ului emag.ro care au redus preturile in asa fel si ei mai sustin ca oamenii au avut norocul sa cumpere spre exemplu laptopuri la 100 lei, dar ca au fost si altii care au cumparat la un prêt mai mare decat cel din ziua precedent.
Luandu-I prin surprindere pe toti vizitatorii, emag.ro socheaza prin anuntul ca isi va onora toate comenzile.

La prima vedere poate pare o gluma, sa ne inchipuim ca emag.ro ar fi in stare sa accepte pierderile de aproximativ 60 000 EURO. Raspunsul este: Nu, nu este o gluma. Prin faptul ca preturile au luat-o razna, vizitatorii s-au inmultit drastic, de neimaginat, traficul site-ului a crescut enorm ajungand la milioane de vizitatori. Castigul emag de pe urma acestei strategii a fost de aproximativ 59 milioane EURO.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu