joi, 24 noiembrie 2011

Diagrama de afaceri Facebook – este oare Facebook o companie media?

Despre Facebook s-a scris atât de mult încât ne este greu să ținem pasul cu ritmul neobosit de schimbare, la nivel mondial, al celei mai mari rețele sociale. Lăsând la o parte discuțiile “fluffy” haideți să ne concentrăm asupra lucrurilor certe care se întâmplă pe Facebook și care vor urma începând de anul viitor.

Cei de la Facebook nu au anunțat oficial toate caracteristicile dar au existat scurgeri de informații suficiente precum: iPad, muzică și credite și care s-au răspândit putându-se face astfel ipoteze cum ca acestea se vor întâmpla.

Este vorba despre acea oferta publică inițială (IPO) (despre care vă spuneam la finele articolului trecut ) ce ar trebui să se întâmple în 2012, și care în opinia lui Niall Harbison ar arăta, destul de simplu, astfel:


Replicating The Games Success

Unul dintre cele mai mari succese ale platformei Facebook a fost legată de eforturile lor de a dezvolta jocuri sociale cu terți precum Zynga. Și se pare că Facebook va încerca să reproducă același model (30% din veniturile lor provenind prin intermediul creditelor Facebook, restul de 70% din venituri revenind investitorilor) pentru diferite forme de media.

Video streaming-ul de filme este deja în curs de desfășurare și de testare, ei lucrând de ceva timp la o platformă de muzică pe care au cedat-o creatorilor unei cărți electronice interactive. Mai jos este un demo dat de unul dintre oamenii din spatele companiei Facebook cumpărat pe 2 august 2011. Se pare că toate acestea evidențiază 2 arme puternice ale afacerii și anume publicitate si credite pentru consumul de mass-media și jocuri.



Real Money About To Start Flowing

Compania Facebook nu trebuie să-și declare veniturile sale, dar acestea sunt considerate a fi undeva în jurul valorii de 2 miliarde de dolari pe an. Este vorba așadar despre o mulțime de bani și dacă totul merge conform planului, Facebook trebuie să-și creasacă veniturile și mai mult pentru a putea înapoia investitorilor sumele pe care aceștia le-au investit inițial.

Inițiativa companiei de a introduce credite s-a realizat lent și precaut însă aceasta ar putea fi cheia care să conducă la creșterea veniturilor și mai mult.

Având o platformă cu un miliard de utilizatori (presupunând o creștere în continuare a acestora) toți conectați social cu o monedă și “super targeted advertising”, înseamnă că Facebook poate atinge valoarea de 100 de miliarde de dolari.

Voi ce credeți este Facebook o companie media ?

Raspunsul meu? Da pentru că...are un model de afacere bazat în întregime pe conținut, oprtunități de afaceri, venituri obținute în principal din publicitate și multe altele întâlnite la orice companie media.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu