joi, 24 noiembrie 2011

Online shopping - brand-uri cunoscute şi magazinele lor online


Dacă până acum câţiva ani puteam cumpăra produsele preferate, necesare din magazinele de specialitate, în zilele noastre aproape orice brand cunoscut are pe site-ul său o rubrică de unde putem comanda online. Această modalitate de a cumpăra are numeroase avantaje, printre cele mai importante fiind posibilitatea de a intra în posesia unui produs care în ţara/ oraşul tău nu se comercializează.
Spre exemplu, sunt locuitor al oraşului Braşov, oraş (deşi este unul dintre oraşele dezvoltate ale României) în care multe brand-uri cunoscute nu au magazine de desfacere. Pentru a nu mă deplasa într-un alt oraş mare al României, pot accesa site-ul brand-urilor şi pot comanda online produsul dorit.
Pentru a fi şi mai clar, voi oferi câteva exemple de brand-uri care nu au magazine de desfacere în Braşov. Astfel, Zara, Calzedonia, Calliope, Orsay, Mango, Kiko, Aldo, Carpisa, Fishbone şi alte brand-uri faimoase nu le găsim în Braşov, dar au magazine în alte oraşe, precum Cluj, Bucureşti, Timişoara. Dacă folosim secţiunea ¤magazin online¤ de pe site-urile acestor brand-uri, ar rezulta un cost mult mai mic pentru un produs (preţ produs + costuri legate de transport), în comparaţie cu costul rezultat din deplasarea până în oraşul unde găsim magazinul de desfacere (preţ produs + costuri aferente depozitării + costuri chirie + costuri salarii + alte costuri aferente desfăşurării activităţii magazinului de desfacere + costuri transport până în oraşul respectiv). De asemenea, aceeaşi regulă se aplică şi pentru brand-urile care nu se găsesc deloc în România.
Un alt exemplu pe care îl pot oferi se referă la producătorii care nu au magazine desfacere, ci vând doar online. Eu, personal, am utilizat această metodă. Îmi verificam notificările de pe Facebook şi în partea dreaptă a site-ului (locul rezervat publicităţii) am găsit un site specializat pe comercializarea de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii pentru femei (site originar din Walnut, California). Produsele comercializate aparţineau anumitor brand-uri din SUA. Am comandat o pereche de sandale, taxele pentru livrare au fost acceptabile, iar în 3 săptămâni am primit coletul. În total, am plătit aproximativ 120 RON (10$ preţul sandalelor + 19$ taxele de livrare + 20 RON taxa pe valoare adăugată). Aceleaşi sandale le-am găsit după aproximativ un an într-un magazin tip outlet din Cluj, preţul lor fiind aproximativ 200 RON.
Concluzia?! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu