Google se bazeaza exclusiv pe propriile resurse in ceea ce priveste dezvoltarea „motorului de cautare perfect", definit de cofondatorul Larry Page ca ceva care „intelege exact ceea ce vreti sa spuneti si va ofera exact ceea ce doriti”. In acest scop, Google a urmarit cu insistenta inovatia si a refuzat sa accepte limitarile modelelor existente. Ca urmare, Google si-a dezvoltat propria infrastructura de servere si propria tehnologie inovatoare PageRank care au revolutionat modul de efectuare a cautarilor.
- Tehnologia PageRank: PageRank efectueaza o masuratoare obiectiva a importantei paginilor Web rezolvand o ecuatie cu mai mult de 500 de milioane de variabile si cu 2 miliarde de termeni. In loc sa contorizeze link-uri directe, PageRank interpreteaza un link de la Pagina A la Pagina B precum un vot acordat pentru pagina B de catre pagina A. Apoi PageRank estimeaza importanta paginii dupa numarul de voturi pe care aceasta il primeste.
De asemenea, PageRank ia in considerare importanta fiecarei pagini care acorda un vot, deoarece voturile provenite de la unele pagini sunt considerate mai valoroase, si astfel acorda paginii legate o valoare mai mare.
Paginile importante primesc un PageRank (pozitie de pagina) mai ridicata si apar in partea de sus a rezultatelor cautarii. Tehnologia Google foloseste inteligenta colectiva a Web-ului pentru a stabili importanta unei pagini.
Nu exista nici o implicare umana sau manipulare a rezultatelor, motiv pentru care utilizatorii au ajuns sa considere Google o sursa de informatii obiective de incredere, nealterata de plasari platite.
- Analiza de potrivire hipertext: De asemenea, motorul de cautare Google analizeaza continutul paginii. Cu toate acestea, in locul simplei scanari a textelor bazate pe pagina (care poate fi manipulata de editorii de site-uri prin metaetichete), tehnologia Google analizeaza intregul continut al unei pagini si factorizeaza in fonturi, subdiviziuni si in locatia precisa a fiecarui cuvant. De asemenea, Google analizeaza continutul paginilor Web invecinate pentru a asigura certitudinea ca rezultatele returnate sunt cele mai relevante pentru interogarea utilizatorului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu