Auzim peste tot de notiunea de e-commerce sau comert online ce devine din ce in ce mai cunoscuta si folosita. Dar ce este comertul online?ei bine, comertul online reprezinta de fapt procesul de vanzare-cumparare din magazine online sau de pe site-urile acestor magazine,ce se pot afla atat in tara de referinta cat si in strainatate. Se renunta astfel la intermediarii obisnuiti si operatiunea devine mult mai simpla si costurile mult mai reduse. Plata acestor tranzactii se face online pe baza cardurilor de credit sau a cec-urilor astfel incat si comisioanele sunt foarte mici. De la inceputurile sale, prin anii '80 si pana la dezvoltarea sa prin anii '94-'95,si aici ma refer la americani,odata cu dezvoltarea cardurilor de credit, a ATM-urilor si a operatiunilor bancare prin telefon,a evoluat extraordinar de mult pana in prezent. Si in Romania incepand cu anul 2004 cand acest tip de operatiuni bazate pe comertul online a luat amploare,ajungand la un volum de milioane de dolari anual,in prezent sute de milioane,s-a dezvoltat foarte mult acest concept. Se economiseste timp,se economisesc bani si stres daca e sa ne referim la multitudinea de optiuni pe care trebuie sa le analizam si sa le evaluam la fiecare achizitie in parte. Prin urmare din ce in ce mai multa lume apeleaza la aceasta modalitate.
De la introducerea sistemului 3D Verified by Visa si Mastercard SecureCode, prin care posesorului cardului VISA/Mastercard i se ofera o protectie in plus prin posibilitatea crearii unei parole (sau a unei semnaturi digitale) necesare pentru finalizarea tranzactiilor online,această parola fiind cunoscuta doar de detinatorul de card si introducerea ei fiind necesara de fiecare data, ori de cate ori se doreste incheierea unei tranzactii, si a altor metode de securitate referitoare la plata online,increderea oamenilor in acest gen de operatiuni a crescut. Avantajele acestui sistem sunt numeroase dar cele mai importante sunt faptul ca poti cumpara direct si intr-un timp scurt produsele care te intereseaza si poti lua cea mai buna decizie deoarece magazinele online sunt din ce in ce mai diversificate,apartinand oricarui domeniu si se inmultesc constant. Poti compara direct preturile,caracteristicile si disponibilitatea lor fara a fi nevoie sa te deplasezi din fata calculatorului.
Multa lume nu dispune de timp aferent cumparaturilor de aceea metoda este practica si chiar de sunt nevoiti sa plateasca si costul transportului,acest fapt nu este considerat deranjant deoarece timpul pe care l-ar fi petrecut mergand in diverse magazine,analizand si comparand produsele se face online in cateva minute. Timpul costa bani,e un lucru cert,de aceea majoritatea persoanelor prefera sa castige folosind acest timp si nu pierzandu-l pana ce se hotarasc. Alt tip de avantaj ar fi acela de a beneficia de feed-backul clientilor care au cumparat deja produsele care ne intereseaza si ne pot spune clar despre ce e vorba, daca au fost multumiti, daca produsul corespunde, daca au avut probleme cu produsul sau produsele la scurt timp dupa ce l-au achizitionat.
In 2010 a fost realizat un studiu pe 27000 de utilizatori de internet din Europa, America de Sud, America de Nord, Africa, Asia si Orientul Mijlociu. Studiul a scos in evidenta tocmai rolul feedbackului in decizia de cumparare a surferului web. 57% au cumparat pe net datorita aprecierilor pozitive facute de alti cumparatori la adresa produsului respectiv, in special la masini, electronice sau software. 40% chiar au afirmat ca nu cumpara un produs fara a citi inainte feed-backul altor cumparatori, lucru pe care personal il consider indispensabil. 87% din asiatici au cumparat cel putin o data online spre deosebire de africani,deoarece jumatate din populatia Africii nu a cumparat niciodata de pe internet. In general hainele se gasesc in topul celor mai vandute produse pe internet, alaturi de carti, bilete de avion, rezervari hoteliere si electronice, produse de genul “what you see is what you get”.
Confera un grad mai mare de siguranta probabil datorita faptului ca par mai "palpabile" in sensul ca mai rar sa nu corespunda produsul cu imaginea sau ceva asemanator. Personal consider ca este o modalitate foarte buna de a castiga bani,referindu-ma la intreprinzatori,dar si de a economisi timp,referindu-ma la clienti. Prefer si folosesc aceasta metoda si o recomand. In Romania totul tine de informatia pe care o avem referitor la acest procedeu si la mentalitatea care exista,dar generatiile din prezent si cele care vor urma cu siguranta vor fi mai deschise catre aceasta lume a comertului online,a e-commerceului si o vor prefera in locul comertului obisnuit. De altfel dezvoltarea se bazeaza pe inovatie,iar aceasta metoda este intradevar inovatoare,acceptand-o si utilizand-o evoluam din toate punctele de vedere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu