Comertul electonic nu este legat de o criza financiara, este legat de o criza de exprimare. In ultimii 8 ani de zile de cand se presupune ca a aparut primul magazin pe piata cu intentii comerciale, valoarea pietii comertului electonic din Romania este aproximata la 500 milioane de euro (aceasta apreciere apartine unor consultanti independenti si nu unor organisme abilitate). Totusi valorile sau dublat de la an la an in declaratiile companiilor astfel incat comertul electonic a devenit in ultimii 4 ani de zile un fel de “el dorado” astfel incat multi jucatori au intrat pe piata sperand sa obtina venituri mult mai mari decat le-au obtinut de fapt. Una peste alta ramane un domeniu foarte atractiv, si cu perspectiva reala de crestere in urmatorii 2-3 anii de zile.
Piata comertului electonic din Romania trebuie sa scape in primul rand de un gand care spune ca aceste afaceri sunt puse pe pilot automat, respectiv iti faci un site de e-commerce pui 2-3 produse care le ai in gestiunea firmei si totul va merge ca pe roate. Aceasta este foarte eronat pentru ca e-commerce trebuie privit ca bussines in sine. Exact acceasi atentie care se ofera magazinului de la strada trebuie oferita si magazinului online.
Are nevoie de departamente de marketing specializat, are nevoie de oameni care se ocupa de publicitate online si de eficientizarea campaniilor web, personal de call center si personal care sa gestioneze bine marfa din depozit. Directia comertului electronic din Romania va fi direct proportionala cu gradul de interes al antreprenorilor de pe aceasta piata.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu