joi, 17 noiembrie 2011

Dezvoltarea e-commerce cu ajutorul heat map-urilor

In prezent, doua fenomene majore revolutioneaza economia si viata cotidiana din Europa cat si din restul lumii, ducand la dezvoltarea societatii bazata pe cunoastere.
Internetul a devenit rapid un fenomen tehnico-social mult mediatizat. Acesta a avut si va avea un impact determinant asupra societatii si a viitorului sau. Oamenii sunt atrasi de acest fenomen si ii dedica din ce in ce mai mult timp, modificandu-si atat modul de lucru cat si cel al interactiunii cu cei din jur.
Internetul are tendinta de a revolutiona informatia si mijloacele de divertisment, transformand viata sociala si comportamentul nostru.



Pentru dezvoltarea comertului electronic putem lua in vedere folosirea unui instrument numit heat map, cu ajutorul caruia prestatorul de servicii online isi poate da seama mai usor care sunt produsele sau serviciile care starnesc interesul utilizatorilor. Astfel se poate decide care sunt produsele care vor fi prezentate in primplan.
Un heatmap este o reprezentare grafica de puncte intr-o pagina de internet. Fiecare punct de date se regaseste la intersectia celor doua axe X si Y. Densitatea acestor puncte este reprezentata pe un heat map prin culori. Cu ajutorul culorilor se doreste vizualizarea utilizarii (accesarii) linkurilor sa au produselor dintr-un site de comert electronic.
Prin utilizarea uneltelor de tip heat map, agentul economic, care isi desfasoara activitatea prin intermediul unui site de comert electronic poate sa isi dea seama care zone ale site-ului atrag cel mai mult atentia, care sunt produsele cel mai des vizionate, etc. Astfel, se poate decide care vor fi produsele prezentate in prim-planul site-ului dar si locul in care vor fi amplasate pentru a capta atentia utilizatorului / cumparatorului. In acest fel se pot alege si zonele in care sunt amplasate promotiile, obiectivul fiind de a atrage cat mai multi cumparatori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu