joi, 17 noiembrie 2011

Comerţul electronic în România – GPeC


Se discută numai de giganţii comerţului electronic mondial, precum Amazon, e-Bay, dar avem şi noi cu ce ne lăuda, deoarece avem Academia de eCommerce care a luat fiinţă în anul 2006 când au fost decernate primele premii ale Academiei de eCommerce pentru cele mai de succes magazine online din România. Astfel, premiile GPeC sunt râvnite de magazinele online de la noi indiferent de natura acestora şi au ca scop creşterea încrederii consumatorilor în comerţul online.             Magazinele online selectate primesc Marca de Încredere la nivel naţional Trusted care este un program naţional de certificare iniţiat de GPeC în parteneriat cu Legi-Internet şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.
            Pentru a face parte din programul Academiei de eCommerce magazinele online participante trebuie să se supună următorului regulament:
  1. Magazinele online înscrise trebuie să treacă de criteriile de selecţie care includ următoarele:
    • afişarea completă şi corectă a informaţiilor de contact;
    • respectarea drepturilor de autor;
    • nu se admite trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate (spam);
    • informaţii clare şi complete despre termenii şi condiţiile de derulare a tranzacţiei;
    • respectarea legii aflate în vigoare, de exemplu fiecare magazin online trebuie să afişeze pe prima pagină un link direcţionat către site-ul ANPC;
    • vânzarea de produse originale.
  2. După ce un magazin online îndeplineşte criteriile de selecţie, se trece la pasul următor, alegerea grupei de concurs în funcţie de vechimea magazinului:
    • Start-up: magazine online cu o vechime de minimum 3 luni, dar mai puţin de 1 an;
    • Experienced: magazine online cu o vechime de minimum 1 an, dar mai puţin de 2 ani;
    • Professional: magazine online cu o vechime de peste 2 ani.
            Este important de ştiut că după ce un magazin online îşi alege grupa de concurs, acesta optează pentru o singură categorie de produse sau servicii cu care vrea să intre în concurs, chiar dacă respectivul magazin online operează cu mai multe tipuri de produse sau servicii.
            Categoriile în funcţie de produsele comercializate sau serviciile prestate sunt: Alimentare şi Băuturi; Articole sportive, Timp liber şi Divertisment; Auto, Moto şi Utilaje; Bebeluşi, Copii, Jucării; Birotică şi Papetărie; Cadouri şi Flori; Cărţi, Reviste, Publicaţii; Casa şi Grădina; IT&C, Electronice şi Electrocasnice; Pet Shop; Sănătate şi Frumuseţe; Servicii; Sezonier; Supermarket, Mall ; Turism.
            Se percepe o taxă de înscriere în valoare de 700 lei + TVA care se achită integral la înscriere, iar odată acceptat, taxa nu este returnabilă.
            Trebuie să menţionez că premiile Academiei de eCommerce nu constau doar în oferirea unor trofee, deoarece prin intermediul GPeC magazinele online selectate vor obţine din partea juriului o analiză transparentă, concisă, obiectivă asupra activităţii realizate şi de asemenea vor beneficia de know how. Etapele de jurizare au loc timp de 8 luni, oferind o şansă reală magazinelor online de a se consulta cu juraţii şi de a obţine cele mai bune rezultate.
            Magazinele online câştigătoare ale Galei Premiilor eCommerce sunt următoarele:
  • Ediţia 2006 – magazinul anului: eMag.ro;
  • Ediţia 2007- magazinul anului: FunGift.ro;
  • Ediţia 2008- magazinul anului: MarketOnline.ro; grupa start up: Vexio.ro;
  • Ediţia 2009- magazinul anului Vexio.ro; grupa start up: LiveMag.ro şi Strollers.ro;
  • Ediţia 2010- magazinul anului şi start up: CineShop.ro; magazine cu tradiţie: Strollers.ro;
            Decernarea premiilor ediţiei 2011 va avea loc în 22 noiembrie la Crystal Palace Ballrooms în Bucureşti.
            Consider că astfel de iniţiative sunt benefice atât magazinelor online, dar şi potenţialilor consumatori care sunt încă neîncrezători privind comerţul electronic românesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu