miercuri, 23 noiembrie 2011

Strategii Apple Inc

Strategia Apple în domeniul educației

De-a lungul istoriei sale, compania s-a concentrat pe utilizarea tehnologiei în educaţie şi și-a luat angajamentul să elaboreze instrumente pentru a ajuta educatorii în predare şi elevii să înveţe. Apple consideră că integrarea efectivă a tehnologiilor în clasele de instrucțiuni, poate duce la un nivel mai înalt de însușire a materiei predate, în special atunci când sunt utilizate în menținerea colaborării, accesului la informație și în exprimarea și reprezentarea ideilor și gândurilor studenților. Pentru a răspunde nevoilor clienților din domeniul educației, compania a proiectat o gamă de produse și servicii, care includ one-to-one learning. O soluţie 1:1 de învăţare de obicei constă dintr-un mediu de reţea, care include un calculator portabil pentru fiecare student şi profesor. În plus, compania sprijină învăţarea mobilă, în timp real de distribuție și asigurarea accesibilității materialelor conexe predării prin intermediul iTunes U, care permite elevilor și profesorilor ocazia de a distribui informația educațională direct prin intermediul calculatoarelor și telefoanelor mobile ale lor.

Apple a deschis primul centru educaţional autorizat de training la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti, care oferă cursuri gratuite studenţilor din cadrul universităţii. Cursurile sunt deschise şi publicului. Spre exemplu, un modul de curs prin care se învaţă lucrul cu programul de editare video Final Cut poate costa intre 1.000 si 1.500 de euro, durata fiind între două săptămâni şi o lună.

Strategia Apple în domeniul firmelor private, de stat și de creație

Compania vinde, de asemenea, hardware şi produse software pentru clienţii firmelor private, de stat și de creație, în fiecare dintre segmentele sale geografice. Clienții acestor piețe utilizează produsele Apple, datorită performanței de calcul de mare putere, capacităților de expansiune, capacităților rețelistice și intergrare perfectă cu produsele complementare. Apple își concepe soluțiile hardware din linia high-end, care includ calculatorele desktop Mac Pro,cele de tip portabile MacBook Pro și MacBook Air și servere Xserve, în așa fel ca ele să includă puterea, expansiunea, precum și alte caracteristici dorite de către acești profesioniști. Sistemul de operare al companiei, Mac OS ® X, cuprinde capacități video și audio puternice și instrumente pentru dezvoltatorii de sistem pentru optimizarea performanței aplicațiilor, cât și a sistemului în întregime.

Strategia Apple în domeniul mediului îconjurător

Apple a fost criticată de câteva organizații ecologice, pentru că nu încetează folosirea substanțelor toxice în oferta nouă de produse.

Ca răspuns Apple a declarat că aceste rezultate nu sunt cu totul obiective și că în urma cercetărilor interne efectuate s-a dovedit ca Apple este cu mult înaintea liderilor mondiali din domeniul IT ca Dell, Gateway, Hewlett Packard, etc.

Marea majoritate a substanțelor toxice sunt într-o cantitate foarte mică, însă un salt imens s-a făcut în 2006, fiind prima întreprindere IT care a eliminat din ofertă monitoarele cu tub,. Astfel cantitatea de plumb conținută în monitoarele Apple a scăzut de la 484 gr la 1 gr, medie pe industrie fiind de 1,36 kg. Unele întreprinderi ca Dell, Gateway, Hewlett Packard și Lenovo incă mai produc monitoare CRT.

În prezent Apple va acorda o atenție mai sporită eliminării substanțelor din produsele proprii și va stimula programul propriu de reciclare numit E-Waste pornit în 1994 și care în prezent operează în 93% din țările unde se vând Mac-urile și iPod-urile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu