In studiul mondial desfasurat de compania Nielsen in trimestrul al 3-lea in 2011, in cele mai importante zece piete studiate, situatia se prezinta astfel:
~ Australia: utilizatorii de internet petrec majoritatea timpului vizitand retele sociale si bloguri, in medie peste 7 ore de persoana.
~ Brazilia: Orkut este reteaua sociala si de blogging numarul 1, vizitata de peste 30 de milioane de persoana in luna mai 2011, avand un avans de 11% fata de numarul 2, Facebook.
~ Elvetia: blogurile si retelele sociale ating 60% dintre utilizatorii activi de internet.
~ Franta: aproximativ un sfert dintre utilizatorii frecventi de internet (circa 9,6 milioane) au vizitat reteaua sociala de pe locul doi, Overblog.
~ Germania: internautii petrec mai mult timp pe retelele sociale si pe bloguri decat pe alte categorii de situri, adunand cu harnicie 12,7 miliarde de minute in luna mai 2011.
~ Italia: internautii petrec aproape o treime (31%) din timpul alocat internetului vizitand retele sociale si bloguri.
~ Japonia: blogul FC2, situl cel mai bine plasat in clasamentul lunii mai 2011, a fost vizitat de mai mult de jumatate dintre utilizatorii de internet.
~ Marea Britanie: vizitatorii britanici au accesat 229 de milioane de pagini pe Tumblr, clasand reteaua pe locul 2, dupa Facebook (care a inregistrat peste 20 de miliarde de pagini accesate).
~ Spania: desi utilizatorii spanioli petrec cumulat cel mai mult timp pe Facebook, media cea mai ridicata de utilizare o are situl de pe locul patru, Tuenti (4 ore si 42 de minute de persoana).
~ SUA: Blooger este acum numarul 2 printre retelele sociale si de blogging, cu peste 50 de milioane de vizitatori si cu 17% mai mult fata de anul trecut.
Dintr-un alt studiu al agentiei de cercetare DaedalusMillwardBrown, in domeniul retelelor sociale, desfasurat in luna iunie 2011 in Romania, pe un esantion de 500 de persoane intre 15 si 55 de ani, aflam (cu surprindere sau nu) urmatoarele:
~ In domeniul retelelor sociale, Facebook devine un lider autoritar pe fondul scaderii puternice a concurentului sau local Hi5. Desi in medie o persoana este conectata la doua retele sociale, patru din cinci persoane utilizeaza Facebook ca si retea principala de socializare.
~ O persoana intra in medie de 3,5 ori pe zi pe Facebook timp de 23 de zile pe luna. Durata medie a unei sesiuni este de 66 de minute, iar durata medie petrecuta zilnic pe Facebook este de circa 4 ore.
~ Intervalul orar cel mai utilizat pentru accesarea retelelor sociale este 20:00-22:00. Exista, desigur, diferentieri notabile intre diversele categorii de varsta si ocupatii socio-profesionale.
~ Numarul mediu de contacte este in scadere in toate retelele sociale, sugerand, in cel ma probabil scenariu, o crestere a selectivitatii utilizatorilor in ultimul an.
~ 53,4% dintre angajatii care utilizeaza retelele sociale acceseaza aceste domenii in timpul serviciului, in timp ce 59,6% dintre elevii/ studentii care utilizeaza retelele sociale au aceasta ocupatie in timpul scolii.
~ 34,4% din persoane intra pe retelele sociale in special de pe telefonul mobil, in timp ce 21,3% din utilizatori se conecteaza la retelele sociale atunci cand sunt pe drum.
~ Retelele sociale joaca un rol important pe piata muncii. 22,7% din persoane declara ca au fost contactate de persoane care le-au recomandat locuri de munca, in timp ce 17,7% din persoane au aplicat la un loc de munca in urma anunturilor de pe retelele sociale. Cele mai utilizate retele sociale in aria ofertelor de munca sunt Neogen, Facebook si LinkedIn.
Din punct de vedere al timpului petrecut pe retelele sociale, studiul a relevat urmatoarele date:
Astfel, se poate constata cu usurinta ca mediul social virtual castiga in maturitate cu fiecare an, devenind o parte tot mai importanta a vietii utilizatorilor sai. Avantajele comunitatii, rapiditatea si usurinta comunicarii cu colegii, prietenii sau admiratorii fac din retelele sociale o platforma nu numai a prezentului, dar mai ales a viitorului. Componenta sociala devine esentiala in relatia si experienta individului – asadar, mediul de afaceri trebuie sa se adapteze acesteia si sa caute sa valorifice, cat mai eficient cu putinta, beneficiile potentiale ale retelelor sociale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu