joi, 24 noiembrie 2011

Influenta social-media asupra e-commerce

In urma unui studiu realizat de catre grupul de cercetare HP labs, care a avut ca tinta analiza influentei mass-media de tip social asupra persoanelor care fac cumparaturi on-line, a reiesit in mod surprinzator ca, cu cat sunt mai multe persoane care nu sunt de acord cu utilizatorul (cumparatorul), cu atat acesta si-ar mentine parerea si vice-versa.
Spre exemplu, daca o persoana prefera bicicleta A iar majoritatea persoanelor prefera bicicleta B, persoana in cauza are tendinta sa nu isi schimbe parerea.
Daca un numar mic de persoane este interesat de bicicleta B, in acest caz, persoana in cauza o sa fie mai tentata sa isi schimbe parerea decat in prima situatie.

Pentru realizarea studiului, echpa HP a cerut mai multor utilizatori sa aleaga intre doua modele de moila, iar dupa un timp li s-a mai adresat utilizatorilor aceeasi intrebare, doar ca de data aceasta li s-a mai spus ca un alt numar de persoane au ales al doilea produs.
Analiza alegerii a demonstrat ca in atunci cand utilizatorul era pus sub o anumita “presiune” sociala (spunandu-i ca doar cativa oameni au o alegere diferita decat el) ar putea avea un impact mai mare decat daca utilizatorul ar fi fost stresat – pus sub presiune de alegerea societatii (spunandu-i ca un numar mai mare de consumatori a facut o alegere diferita)
Cercetatorii explica acest fenomen prin două teorii practice. Astfel, atunci cand un utilizator este “asaltat” de parerile altora, el urmeaza sa caute sa se agate de convingerile sale intr-o logica de auto-protectie. Cu toate acestea daca putini oameni au pareri contrare cu ale sale, el tinde sa isi schimbe felul de a gandi din dorinta de apartenenta la un grup.
In concluzie a studiului este faptul ca, cu cat utilizatorul are mai mult timp pentru a lua o decizie cu atat mai mult el este susceptibil sa isi schimbe parerea, pentru a se conforma cu avizul dat de altii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu