sâmbătă, 26 noiembrie 2011

Comertul electronic- o industrie in plina expansiune

Comertul online a aparut o data cu inceputurile Internetului si dezvoltarea acestuia. Au aparut nenumarate firme care isi desfasoara activitatea prin intermediul comertului online. Prin urmare, acest domeniu este in plina expansiune.
Comertul electronic(e-commerce) este procesul de cumparare, vanzare sau schimb de produse, servicii sau informatii prin intermediul reteleleor de calculatoare.
Este vorba, de exemplu, de posibilitatea de a efectua cumparaturi prin retea, consultand cataloage electronice "on" pe web sau cataloage "off" pe CD-ROM si platind prin intermediul cartilor de credit sau a unor portmonee electronice.
Exista mai multe mituri pentru aceasta industrie:
1. eCommerce-ul este ieftin
Multi proprietari de magazine online pot fi de acord cand spun ca, desi pornirea si intretinerea unui magazin pe Internet este mai putin costisitoare decat in cazul magazinelor clasice, este nevoie de un capital serios.
2. eCommerce-ul este un proiect pentru departamentul IT
O afacere online de succes nu are nevoie doar de IT, ci si de continut, marketing,logistica, suport pentru clienti etc, asadar, de oameni specializati pentru aceste activitati.
3. Plata online este nesigura
Intr-un raport intocmit de FBI,Romania este pe locul 5 in clasamentul tarilor de provenienta a fraudelor. In realitate insa, procentul tentativelor de fraude este extrem de mic: mai putin de 1% conform statisticilor Payment. Tot traseul banilor si al datelor in acest mediu este securizat si monitorizat in permanenta.
4. O companie cunoscuta in afara acestui mediu va avea succes si online
Brandurile cunoscute care apeleaza si la Internet beneficiaza de un avantaj major: capitalul de imagine. Trebuie doar sa il exploateze eficient si sa il adapteze acestui mediu pentru a avea vanzari/ venituri/ beneficii semnificative.
5. Clientii cumpara oricand pe Internet, indiferent de zi sau ora
Clientii nu cumpara oricand! In functie de tipul produselor comercializate exista o discrepanta majora. Un magazin de servicii online vinde oricand, cu diverse fluctuatii in functie de zi/ora, in timp ce un magazin IT, vinde doar in timpul orelor de program.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu