miercuri, 16 noiembrie 2011

Comertul online-un model de afaceri

Comertul online trebuie sa se bazeze pe niste principii bine determinate, acestea regasindu-se in Romania in Codul de Bune Practici pentru Comertul Online.
Comertul online s-a dezvoltat rapid in Romania deoarece accesul la internet si utilizarea serviciilor online sunt intr-o continua crestere. Consumatorii sunt atrasi de acest tip de comert deoarece au acces facil la o gama larga de produse, cumpararea si alegerea ofertelor devine mult mai simpla, dar se economisesc atat bani cat si timp.
O data cu elaborarea acestui Cod de Bune Practici, membrii Asociatiei Romane a Magazinelor Online au rolul de a respecta interesele consumatorilor acestor magazine online.
Un magazin online trebuie sa furnizeze informatii complete si corecte pentru consumatori cum ar fi: numele complet al societatii, CUI, adresa sediului, programul de lucru, numarul de telefon,dar si o adresa de e-mail.
Fiecare site trebuie sa contina termeni si conditii de vanzare clare si consistente pentru informarea corecta a consumatorilor; acesti termeni si conditii trebuie sa includa informatii referitoare la:
- documente contractuale
- valabilitate
- obligatiile vanzatorului
- facturare, plata, penalitati
- riscuri si responsabilitati
- acceptare, transferul proprietatii
- garantii.
Implicit un magazin online trebuie sa ofere informatii corecte si complete despre disponibilitatea produselor sau serviciilor; informatiile de stoc de pe site trebuie sa reflecte stocul real si/sau termenul real la care produsul sau serviciul poate fi livrat.
Pretul afisat in site al produselor trebuie sa include toate taxele legale, astfel incat consumatorii sa fie corect si complet informati cu privire la costul produselor si sa nu existe costuri ascunse; in pretul afisat trebuie inclus TVA iar dupa caz, trebuie incluse in pretul afisat al produsului si taxa verde sau orice alte taxe asociate produsului.
Pretul afisat in site al produselor trebuie sa include toate taxele legale, astfel incat consumatorii sa fie corect si complet informati cu privire la costul produselor si sa nu existe costuri ascunse; in pretul afisat trebuie inclus TVA iar dupa caz, trebuie incluse in pretul afisat al produsului si taxa verde sau orice alte taxe asociate produsului.
Se asigura acceptarea platii online cu cardul fara a solicita plati suplimentare conform legislatiei in vigoare din Romania de la momentul respectiv.
Vanzarea produselor refurbished si/sau resigilate se va face in mod corect cu precizarea catre clienti a starii produselor, atat prin marcarea produselor in site cat si prin marcarea lor la livrare, astfel incat sa nu se vanda asemenea produse reparate ca si produse noi in nicio situatie. Termenele de livrare garantate prin conditiile de livrare de pe site trebuie sa fie respectate.
Fiecare magazin online detine un sistem de primire a reclamatiilor si sesizarilor clientilor la care ofera un raspuns in maxim 24 ore (considerate in zile lucratoare); raspunsul trebuie sa contina cel putin confirmarea demararii procedurii de rezolvare a reclamatiei.
Membrii Asociatiei nu practica si nu incurajeaza spamul si nu se afiliaza sau asociaza in nici un fel cu alte entitati care folosesc astfel de practici.
Membrii Asociatiei comercializeaza numai produse originale si cu drepturi de autor si respecta toate obligatiile care decurg din legislatia in vigoare cu privire la proprietatea intelectuala, astfel incat niciun produs comercializat de magazinele online membri ARMO nu este contrafacut sau piratat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu