joi, 10 noiembrie 2011

Marketingul companiei Apple

În ultimele două decenii Apple Inc a devenit apreciată pentru modul artistic şi nonconformismul spoturilor publicitare, care reflectă planul de afaceri de a vinde produsele lor oamenilor creativi. Cele mai importante campanii ale acestora includ spotul publicitar Super Bowl din 1984 care arată compania ca fiind revoluţionară şi independentă, campania Think Different din anii 90 la care au participat artişti importanţi şi campania ,,iPod People” din 2000.

De la primul spot Macintosh,la Super Bowl-ul din 1984, Apple a menţinut şi a adus un omagiu artei vizuale contemporane în multe din campaniile sale publicitare. De exemplu campania Think Different care făcea legătura între Apple şi figuri sociale faimoase inclusiv artistul John Lennon şi activistul social Mahatma Gandhi.

Apple a fost criticată pentru modul îndoielnic în care folosea arta modernă în campaniile sale, uneori recreând unele filme scurte sau clipuri muzicale pentru reclame. Unii artişti au intrat în discuţii privind drepturile de autor cu compania, dar Apple a renunţat la discuţii şi totuşi a folosit imaginile artistice. Au urmat câteva procese intentate de către artişti şi bresle ale acestora, inclusiv o companie de pantofi Lugz.

În campania Think Different a introdus un nou slogan urmat imediat de campania Switch (schimbă). În prezent sloganurile de bază a întreprinderii Apple Inc. sunt: "Think different"/ "Gândește altfel", "The Computer for the rest of us"/ "Calculatoare pentru restul dintre noi".

În 2007 , Apple a format o alianţă strategică cu Compania Pepsi. Promoţia “The Pepsi iTune Music” cere consumatorului să utilizeze codul câştigător aflat sub capacele sticlelor de suc pentru a avea ca recompense melodii de la magazinele de muzică Apple iTunes. Promoţia a fost un adevărat succes pentru ambele companii şi astfel prezenţa iTune-ului pe piaţă a devenit mult mai cunoscută.

În 2003 Apple a anunţat un parteneriat de marketing cu America Online, ce avea ca scop promovarea utilizării iTune—ului. America Online şi Apple au căzut de acord să pună butoane iTunes cu mesajul "Cumpără această melodie" în dreptul fiecărei melodii enumerate în serviciul de muzică AOL ce era accesat de 25 milioane de abonaţi .

Compania a atras şi starurile de muzica cum ar fi solistul trupei U2, Bono, raperul Dr.Dre şi solistul trupei Rolling Stones, Mick Jagger. Cantăreaţa Sarah MC Lachlan deasemena a apărut în direct pentru a cânta câteva melodii şi pentru a relata cum utilizează ea iPod-ul.

În anul 2005 Apple a iniţiat un parteneriat cu Wal-Mart pentru ca iPod-ul să apară în toate magazinele Wal-Mart din jurul ţării.

Azi Apple îşi concentrează marea parte a campaniilor publicitare în jurul evenimentelor speciale la conferinţe cum ar fi Mac World şi Apple Expo. Aceste evenimente de obicei atrag mulţi reprezentanţi media şi spectatori. În trecut aceste conferinţe au fost folosite pentru dezvăluirea multor produse Apple.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu