Pentru asigurarea unei promovari eficiente, orice companie trebuie sa se implice intr-o varietate de comunicari corporatiste, fiecare urmarind un anumit scop bine definit. Aceste scopuri pot fi atinse folosind avantajele diferitelor tipuri de unelte sociale de media. Importanta mass-mediei sociale este in continua crestere si, o data cu ea, influenta unei bune comunicari asupra afacerii in sine.
RETELELE SOCIALE implica gruparea si categorisirea persoanelor. In forma online, siturile sunt frecvent folosite. Utilizatorii au, de regula, acces la resurse comune, pot interactiona unii cu ceilalti si pot construi propriile lor retele. Companiile folosesc retelele sociale pentru ca au costuri reduse de marketing, construiesc credibilitate si incredere, ating o audienta larga si pot genera colaborare. Printre cele mai cunoscute retele sociale de acest gen se numara Facebook, MySpace, PerfSpot si Hi5.
RETELELE SOCIALE implica gruparea si categorisirea persoanelor. In forma online, siturile sunt frecvent folosite. Utilizatorii au, de regula, acces la resurse comune, pot interactiona unii cu ceilalti si pot construi propriile lor retele. Companiile folosesc retelele sociale pentru ca au costuri reduse de marketing, construiesc credibilitate si incredere, ating o audienta larga si pot genera colaborare. Printre cele mai cunoscute retele sociale de acest gen se numara Facebook, MySpace, PerfSpot si Hi5.
Burger King a creat o aplicatie Facebook numita ”Sacrificiul Whopper”, care recompenseaza utilizatorii cu un hamburger gratuit daca renunta la 10 prieteni de pe Facebook. ”Acum este momentul sa testezi prietenia”, explica situl. ”Instaleaza aplicatia pe profilul tau de Facebook si noi te vom recompensa cu un Whopper atunci cand vei sacrifica 10 dintre prietenii tai.” ”Sacrificiul” apare in fluxul de stiri cam asa: ”John a sacrificat-o pe Jane pentru un Whopper gratuit”. Campania a dus la ”dez-prietenirea” a circa 234 de mii de utilizatori si, deci, la peste 23 de mii de cupoane pentru un Whopper gratuit.
Pentru a promova o noua linie de incaltaminte, NewBalance a dezvoltat un joc pe Facebook, centrat pe provocari. Utilizatorii joaca un simplu joc de alergare (evitarea obstacolelor) si castiga puncte Aceback, care pot fi schimbate pe incaltaminte. Ideea de baza a fost ”petrece ceva timp cu noi, distreaza-te si primesti produsul gratuit”. Campania este incurajata prin promovarea provocarilor ca factor important al jocului. De exemplu, utilizatorii pot vedea care dintre prietenii lor este cel mai bun ”alergator”.
FedEx a sesizat o oportunitate atunci cand a dezvoltat o aplicatie Facebook care permitea utilizatorilor sa trimita fotografii, linkuri si clipuri intr-un ambalaj FedEx usor de particularizat. Aceasta simpla aplicatie aparea in fluxurile de stiri ale utilizatorilor si pachetele puteau fi deschise in casuta de posta electronica. Aceasta campanie a dus la peste 100 de mii de instalari in numai 72 de ore si la pachete trimise in peste 200 de tari.
Warner Music Group foloseste MySpace pentru a promova melodii si clipuri ale artistilor sai. Companiile de inregistrari cresc expunerea artistilor prin incarcarea operelor lor pe retelele sociale. Datele turneelor si lansarile noi sunt promovate, de asemenea, pentru a determina cresterea veniturilor.
RETELELE SOCIALE PROFESIONALE servesc, cu precadere, la construirea unor portofolii de contacte cunoscute si de incredere. Dintre cele mai populare situri de acest gen se pot aminti LinkedIn, Ning, Plaxo, Kaboodle, Fliggo.
Cateva informatii interesante despre liderul acestui domeniu, LinkedIn:
~ peste 70 de milioane de membri din peste 200 de tari;
~ castiga un nou membru in fiecare secunda;
~ toti directorii companiilor din Fortune 500 sunt membri LinkedIn.
Intr-o economie globala, este imperativa mentinerea contactelor profesionale pentru a avea acces rapid la tendinte si resurse, pentru a ramane competitiv si eficient ca si corporatie. De asemenea, firmele ar trebui sa acorde atentie retelelor profesionale pentru a crea comunitati, pentru a incuraja relatii directe si reactii rapide si, nu in ultimul rand, pentru a creste loialitatea fata de marca.
Una dintre povestile de succes de la LinkedIn este cea a lui James Filbird, un om de afaceri din China care aduna circa 75% din afacerea sa numai prin utilizarea contului sau LinkedIn. Afacerea sa de furnizare a solutiilor pentru export-import catre clientii sai din toata lumea a ajuns la venituri de 2 milioane de dolari anual. ”Desi am profiluri pe Facebook, Ecademy, Twitter, MySpace, Ning etc., nu le prea mai folosesc pentru a atrage noi clienti pentru ca toate palesc in comparatie cu calitatea oamenilor si cea a uneltelor online disponibile pe LinkedIn”, spune James Filbird.
Smart USA Insider se foloseste de avantajele retelei Ning pentru a construi o baza puternica de clienti, pentru a colecta si distribui reactii, pentru a furniza ajutor clientilor si pentru a disemina mesajele sale corporatiste.
[va urma]
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu