Retelele sociale ca Facebook sau Twitter au inregistrat o explozie de popularitate in decursul ultimilor ani. In ziua de astazi pare greu de crezut ca aceste site-uri nici macar nu existau in anul 2003.Internetul s-a schimbat enorm de mult in timpurile moderne si a ajuns sa ne influenteze viata de zi cu zi.
Desi principalul lor scop a fost acela de socializare on-line cu oamenii pe care ii cunosti, cu timpul Facebook si Twitter au devenit si unelte puternice in marketing. Desi la prima vedere, retelele de socializare au fost aspecte pozitive, studiile avertizeaza ca ele pot afecta "sanatatea" sociala. In loc sa cunosti oamenii in persoana si sa comunici prin viu grai cu alti oameni, incepe sa ti se para mai normal sa dai "Like" si sa-ti "ciripesti" problemele.
De asemenea, se creaza o dependenta de post-urile prietenilor. Asa ca in loc sa iesi in oras cu un prieten pe care nu l-ai mai vazut de ani buni, esti mai interesat sa ari pamantul in Farmville sau sa comentezi la statusul lui "X" - "Sa va arat ce mananc eu la cina".
Facebook te ajuta sa-ti regasesti fosti colegi de scoala, de munca sau persoane pe care le-ai cunoscut la un moment dat in viata ta, insa ajungi sa te imprietenesti virtual si cu oameni pe care nu ii stii de nicaieri.
In luna ianuarie a acestui an, un utilizator de Facebook a petrecut, in medie, sapte ore pe zi pe site. Ce a facut in tot acest timp, e greu de spus. Site-ul este extrem de interactiv si, desi nu faci nimic productiv, nu reusesti sa dai "Log out" pana nu afli ce status de relatie are fostul tau iubit de exemplu. Mai mult, Facebook si Twitter pot fi folosite si de pe telefonul mobil, fiindu-ti astfel aproape imposibil sa renunti la ele.
Se spune ca nu existi daca nu esti pe Facebook, dar, in primul rand, trebuie sa existi ca persoana. Socializarea "clasica" nu trebuie sa lipseasca din programul niciunui om, chiar daca pare mult mai simplu sa legi o prietenie cu o persoana care-ti pare atragatoare in poza de profil.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu