Ce este Enterprise 2.0?
· Implementarea tehnologiilor Web 2.0 şi a altor tehnologii emergente pentru a îmbunătăţi performanţele organizaţionale;
· Stabilirea structurilor organizatorice şi a proceselor care vor aduce succesul, într-o economie competitivă intens conectat;
· Social Business este un nou model de business, in curs de dezvoltare, care se bazează mai mult pe colaborare şi pe co-creare şi mai puţin pe segmentare şi ierarhie;
· Este o reacţie a organizaţiilor la transformările observate în afaceri: pe de o parte clienţii, care se simt mai puternici prin interacţiunea de tip „de la egal la egal”, pretind organizatiilor răspuns în timp real fata de cererile lor , iar angajatii, pe de alta parte, cer mai multa transparenta si drept de participare la deciziile companiei.
Modelele clasice de afaceri au fost cele mai eficiente pana acum, deoarece acestea s-au bazat pe analiza şi segmentare, reducerea dependenţelor şi nevoia de colaborare. Schimbările in curs de dezvoltare vor favoriza modele de afaceri care sunt mai sociale. Companiile trebuie să se adapteze sau se expun la riscul de a pierde. Exista mai multi termeni pentru a descrie această tendinţă: Enterprise 2.0, Collaborative Enterprise, Social Business, etc.orare, cu accent pe responsabilitate funcţionala şi personala pentru a rezolva probleme complexe.
1. Emailul nu sprijina cunoasterea. Daca pui o intrebare pe email, persoana pe care o consideri indreptatita sau cunoscatoare, iti va raspunde dar vei beneficia de raspuns numai tu. Daca pui o intrebare intr-o comunitate, raspunsul primit va fi disponibil tuturor membrilor, chiar si celor veniti in comunitate mai tarziu. Cunostintele au fost astfel captate si transformate in bunuri comune, care pot fi accesate cu un search, oricand. Prin contrast, imaginati-va ca a-ti scotoci prin casuta postala a altcuiva, ca sa gasesti acel raspuns
2. Daca plasezi o problema unei persoane, prin email, in mod cert nu gasesti aceeleasi resurse sau potential de cunostinte fata de aceeasi problema postata pentru o comunitate. Cat timp iti ia sa gasesti persoana potrivita pentru o problema? Telefoane, emailuri, forward la forward, s.a.m.d. Plasand o problema unei comunitati, vei deschide automat un domeniu mai larg de potentiali cunoscatori si vei obtine un raspuns mai repede, eventual mai bine dacat daca ai apela la o singura persoana anume.
3. Postarea attachementurilor simultan la intreaga comunitate – iti ofera avantajul economiei de timp, evitarea complicatiilor de verificare permanenta a compatibilitatii variantelor, posibilitatea tinerii la zi a modificarilor, prin aportul colectivitatii.
4. Conversatiile sau discutiile intr-un microblog evita listele de distributie mailuri interminabile, permit afisarea in timp real a noutatilor pentru toti membrii comunitatii.
5. Angajatii se simt mai inspirati sau mai fericiti la locul de muncă şi încurajati.
6. Angajatii se implica mai mult, cu idei care pot genera venituri şi economii de costuri.
7. Ajutor reciproc la locul de muncă.
8. Angajatii isi vor face mai puţine griji cu privire la probleme legate de locul de muncă în vreme ce acestia vor avea capacitatea de a lucra de oriunde.
9. Angajatii vor ştii că pot avea acces la persoanele potrivite şi la informaţiile necesare.
10. Compania poate oferi o modalitate de a face fata integrarii afluxului de angajati noi care intra in organizatie si au nevoie de sprijin si informatie.
11. Colaborarea dintre clienti/consumatori si angajati ajuta la rezolvarea problemelor, ofera clientilor experienta de apartenenta la organizatie.
Enterprise 2.0 face clar faptul că noile tehnologii sunt bune pentru mult mai mult decât doar pentru socializare. Atunci când sunt aplicate în mod corespunzător, ele ajuta companiile sa rezolve probleme presante, sa capteze, sa disperseze, sa genereze şi sa rafineze idei, sa beneficieze de înţelepciunea mulţimilor. În timp ce mesageria instant, email şi chiar SMS-ul este acum integrat în orice organizatie, microblogging, wiki, reţele sociale, precum şi alte canale, in cea mai mare parte nu sunt implementate.
Motivele pentru care managerii intampina rezistenta pot fi legate de faptul ca
-Nu rezulta foarte clar modul de crestere a profitului in relatie cu capitalul investit,
-Nu rezulta foarte clar cum colaborarea participativa poate sustine obiectivele afacerii.
-Nu este foarte clar daca implementarea acestor tehnologii nu va conduce si la diseminarea de informatii care nu sunt destinate publicului sau concurentei.
- Deasemenea, nu este foarte clar daca toate companiile, in special companiile mici, au definite in cadrul obiectivelor de afaceri, indicatori clari de performanta, calitativi si cantitativi, astfel incat, aprecierea beneficiilor aplicarii unor tehnologii sa poate fii transformata in metrici.
Din experienta si evaluarile companiilor care au implementat tehnologiile E2.0 in propria afacere, rezulta cele mai utilizate metode:
1. Solutii software comerciale pentru managementul comunitatilor, comunicarea sociala in media. Nu este nevoie neapărat de instrumente pentru a gestiona cu succes o comunitate on-line, dar poate ajuta în ceea ce priveşte achiziţionarea de bune practici, precum şi automatizarea şi scalarea multor sarcini de rutină. Unele dintre soluţii includ de exemplu eModeration Rollstream, Tempero, şi Essentia.
2. Open identity (OpenID) este un mod de a te identificare indiferent de site-ul web pe care il vizitezi. Este o modalitate pentru site-uri web şi pentru alte persoane pentru a se conecta la diferite conturi on-line, intr-o maniera mai coezivă. Odată ce te-ai stabili ca persoana care utilizează un OpenID special, ori de câte ori cineva vede OpenID-ul tau, oriunde pe Internet, vor ştii că eşti tu.
3. Microblogging - integrat in organizatii.
4. CRM Social – aplicarea Social computing in managementul relatiei cu clientii. Pot fi numite aplicatiile: GetSatisfaction, Helpstream,Lithium si o multime de alte solutii cloud-computing.
5. Platforme de organizatie cu substrat social – de ex. Microsoft SharePoint si Salesforce Chatter. Stream. Lista interacţiunilor sociale on-line este o listă invers cronologică de activitate, cuprinzand actualizări de status, fotografii sau clipuri videopostate, sau link-uri la comun. Rezultatul se numeste un flux de activitate. Gestionarea acestor activitati include captarea lor, o mare varietate de practici de gestionare a comunităţii, inclusiv analiză socială si monitorizare a conformităţii.
6. Căutare, analiză, şi instrumentele de filtrare, pentru mediile sociale. De exemplu: Social search si Gooogle analytics. Social search (un motor de cautare social) este un tip de cautare web tinand cont de Graficul Social al persoanei care initiaza cautarea, rezultatele cautarii produse prin motoarele sociale de cautare dand o vizibilitate mai mare direct a continutului. Formele de social search evolueaza de la cele mai simple (bookmarks, tagging) la forme mai sofisticate care combina algoritmi de cautare (ex.: , Sproose , Mahalo , Jumper2.0, Qitera, Cutreiera, Wink, Eurekster, Baynote, Delver, OneRiot, SideStripe).
Google Analytics este un serviciu de analiza de trafic prin care obtii date amanuntite despre traficul catre site-ul tau. Poti afla informatii despre comportamentul vizitatorilor, care sectiuni ale site-ului tau a avut cei mai multi vizitatori si venituri, poti sa evaluezi investitiile in promovarea online, etc.
Criza economica este un soc pentru sistemul economic actual, ceea ce face ca orice transformare a modului de a face afaceri sa devina mult mai urgenta. O viziune colaborativa asupra modului de desfasurare a afacerilor este acum mai necesara ca niciodata. Suntem pe drumul unei culturi a experimentarii, a colaborarii libere, de creare a unei noi mentalitati de a face business.
Foto: [http://spokenvisuals.spreadshirt.com/i-want-to-change-the-world-A2652890]
Classic-cut standard weight t-shirt, 100% cotton, Brand: Gildan
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu