miercuri, 30 noiembrie 2011

Gigantul industriei e-commerce: Dell.com


Amazon.com si  Dell.com raman doua dintre cele mai mari companii de retail din lume de pe internet, alaturi de alti giganti ai industriei offline cum ar fi: Staples, Office Depot si Hewlett Packard. Dell.com este unul dintre cele mai recunoscute  branduri ale comertului electronic. 
Michael Saul Dell a infiintat compania in anul 1984 in Austin,Texas cu un capital social de 1000$ si cu o viziune unica despre cum ar trebui sa fie proiectata, fabricata si vanduta tehnologia .
Astazi, Dell Inc. se conecteaza cu mai mult de 5,4 milioane de clienti in fiecare zi, prin telefon, in persoana pe dell.com si pe site-uri de socializare.
Website-ul Dell.com a fost lansat in anul 1994 cu o singura pagina web statica si de atunci prezenta lor online a crescut foarte repede. Dell a inceput sa vanda calculatoare pe dell.com in anul 1996, iar in ziua de astazi 4 milioane de persoane acceseaza site-ul in fiecare zi, rezultand cate o comanda online la fiecare 2 secunde.
Dell.com ajunge la clienti din 166 tari din intreaga lume. Mai mult de 3.5 milioane de membri apartinand comunitatii Dell social Web, care include comunitatile dell.com si punctele de vanzare de pe Twitter, Linkedin, Facebook, SINA, Orkut (Brazilia) si alte site-uri.
Daca accesati site-ul companiei www.dell.com, puteti observa ca produsele sunt impartite pe mai multe categorii, astfel:
  1. Pentru acasa: laptopuri, desktopuri si all-in-ones; HDTV si home theater; electronice, software, imprimante; alienware; telefoane si tablete; programe de achizitionare pentru angajati si studenti; suport tehnic; drivere, componente, etc.
  2. Pentru birouri mici (1-9 angajati): laptopuri,netbookuri si tablete; imprimante, cerneala si toner; electronice, software si accesorii; servicii; solutii,;support tehnic, drivere si componente, etc.
  3. Pentru intreprinderi mici si mijlocii: laptopuri si tablete; desktopuri si workstations; servere,stocare si networking; imprimante, cerneala si toner; electronice, software si accesorii; servicii, solutii; suport tehnic, drivere si componente.
  4. Pentru sectorul public: stat si guvern local; guvern federal; educatie K-12; invatamant superior; asistenta medicala; suport si drivere; oferte speciale etc.
  5. Pentru intreprinderi mari: servicii; solutii; laptopuri si tablete; dispozitive pentru telefoane mobile; desktopuri si workstations; servere, networking si management; blade servers; software si periferice; suport si drivere; aparate si capacitati OEM (Original Equipment Manufacturer) . 
Scurt istoric al companiei Dell

Anul
1984
  • Michael Dell a infiintat compania Pc’s Limited.
1985
  • Compania a produs Turbo Pc, primul calculator care s-a vandut cu 795$.
1988
  • Compania si-a schimbat numele in Dell Computer Corporation.
1992
  • Revista Fortune a inclus Dell Computer Corporation in topul celor mai mari companii din lume.
1996
  • Dell a inceput sa vanda calculatoare pe site
1997
  • Dell anunta un record de vanzari in valoare de un million de dolari intr-o singura zi pe site-ul lor. De fapt, aproape jumatate din profitul companiei provine doar din produsele vandute pe site.
1999
  • A achizitionat ConvergeNet Technologies
2002
  • Compania si-a extins linia de productie, fabricand televizoare, imprimante, playere audio digitale si altele.
2003
  • Compania a fost redenumita Dell Inc.
2004-2007
  • Michael Dell s-a retras pentru o scurta perioada de timp, lasandu-l pe Kevin Rollins sa conduca compania.
2008
  • Compania a achizitionat EqualLogic pentru a obtine o platforma in iSCSI (Internet Small Computer System Interface).
2009
  • Dell isi anunta intentia de a achizitiona Perot Systems din Texas.
2010
  • Achizitioneaza :
-compania de stocare a datelor 3PAR;
- KACE Networks, un lider in Systems Management Appliances;
-Software-as-a-Service (SaaS).

Alaturi de Amazon.com si eBay, Dell.com este un alt pionier de succes al comertului electronic , dupa care multe companii au incercat sa se modeleze .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu