joi, 24 noiembrie 2011

Amazon si achizitiile

De-a lungul timpului Amazon a realizat mari achizitii, dar acesta pare totusi sa favorizeze investitiile in companii si acordurile de comercializare cu companiile in care investeste. In timp ce o parte din tranzatii sunt facute publice, o mica parte din acestea sunt foarte confidentiale, negasindu-se date despre acestea online- de exemplu, este foarte greu sa gasesti date despre tranzactia dintre Amazon si Leep Technologies.

Strategia de achizitie a companiei Amazon este una foarte interesanta, acesta inghitind companii unice si cu clienti foarte loiali, precum Zappos care a fost cumparata la un pret de 1 B de dolari si Audible.com pentru un pret de 300 de milioane de dolari. Amazon stapaneste logistica cometului online, ei vazand legaturile benefice dintre excelenta lor in operare si marile modele de vanzare online a companiilor pe care le achizitioneaza. Jeff Bezos isi conduce afacerea pe termen lung, fara a viza profitul imediat si se arata dispus sa investeasca multi bani in zone care nu par sa aiba legatura cu profitul companiei, cuvantul cheie fiind bineinteles ’par’.

Amazon obijnuieste sa isi lase achizitile sa opereze individual. In 2009 compania a cumparat Zappos, dupa cum am mentionat mai sus, si practic a permis aceastui site ocupat cu vanzarea de pantofi sa actioneze autonom. Intr-o lume plina de sinergii, de taire a costurilor in companiile preluate, Amazon actioneaza contrar altor giganti de pe piata.

Cea mai costisitoare achizitie pe care a facut-o Amazon, a fost aceasta, cea a companiei Zappos. Deoarece Amazon impinge tot mai mult in sectorul vanzarii de imbracaminte, intampina o mare provocare din partea site-urilor private, care au castigat foarte mult din vanzarea marfii overstock de lux, inclusiv pantofi, la o mare reducere. Zappos a inceput sa schimbe lucrurile pentru Amazon. In primul trimestru dupa ce s-a realizat includerea vanzarilor Zappos, vanzarile Amazon de ’other stuff’- incluzand electonice, mobila si imbracaminte, au ajuns la 3.51 bilioane de dolari. Aceasta suma a depasit vanzarile de carti, CD-uri si DVD-uri care au inregistrat 3.43 bilioane de dolari. Zappos contribuie la strategia Amazonului de a fi un vanzator a unei game largi de produse, nu doar a cartilor online, dar momentan isi mentine operatile separat de cele de la Amazon, Zappos avand propriul sistem de plati, manegement al inventarului si tehnologie web. Privind planurile de viitor pentru Zappos, omul de cuvant al companiei Amazon a declarat ’We continue to learns from each other but beyond that i can’t get into specifics’.

Imaginea arata ca gigantul cometului online a fost foarte activ in perioada 1999- 2000 dupa care investitile si achizitile au scazut semnificativ dupa criza dotcom, dar incepand cu 2010 achizitile sunt din nou in urcare.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu