joi, 24 noiembrie 2011

Să analizăm investițiile ciudate făcute de Google

Giganticul Google nu s-a temut să investească miliarde de dolari, să încerce să-și întărească brand-ul. Acești bani, pe care i-a cheltuit, chibzuit sau nu, pentru fiecare caz în parte, contribuie la dezvoltarea și îmbunătățirea propriul porfofoliu. YouTube sau Android se număra printre investițiile logice pe care le-a făcut Google. Dacă este să privim partea inversă a problemei, ni se pare ciudat că o companie, de asemenea amploare în publicitate și software web, să arunce pur și simplu banii pe fereastră pe călătoriile în spațiu sau moriile de vânt.

Un articol menționează că Google a băgat 40 de milioane de dolari în mori de vânt. Da, suntem de acord că o companie să investească și în alte proiecte care nu au legătură cu activitatea principală a companiei....dar totuși suma nu este puțin cam mare? Dacă scopul a fost o simplu de marketing considerăm că investiția făcută nu este direct proporțională cu plusul de imagine care a fost creat în urmă acesteia.

Un alt exemplu de investiție nu foarte scumpă. dar de această data profitabilă, este cea din domeniul apiculturii. Google are un apicultor propriu care are grijă de patru stupi în campusul sau. Bucătarul șef de la Google a fost de părere că este o idee bună să aibă albinele aproape, pentru a obține miere proaspătă.
De asemenea, Google oferă 30 de milioane de dolari premiu pentru cei care reușesc să trimită un robot pe Luna. Acest robot va trebui să furnizeze informații reale, imagini, filmulețe înapoi pe Pământ. În acest concurs s-au înscris 30 de echipe care au trecut la proiectarea mașinăriei....Suntem curioși să vedem finalitatea...și noile imagini trimise de la Luna. Acum urmează să ne întrebăm: de ce Google sponsorizează acest concurs? Considerăm că scopul său este:
 de a susține dezvoltarea tehnologiei, nu numai în doemniul IT cât și în celelalte domenii ale ingineriei;
 de a atrage noii investiții în domeniul privat;
 de a stimula și provoca mintea umană să întreprindă, construiască noi prototipuri;
 de a provocă specialiștii în depășirea condiției lor actuale și de a-i ajuta să contribuie la dezvoltarea tehnologiei prin invoare;

După părerea mea, executivii de la Google nu sunt foarte rezervați în momentul când doresc să investească, cumpărînd companii, fie pentru tehnologia pe care aceștia o dezvoltă, fie pentru potențialul uman. Strategia folosită de ei este una bazată pe achiziții, lucru demonstrat în nenumărate rânduri.
Sursa http://www.businessinsider.com/google-weird-uses-of-money-2011-5#

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu