miercuri, 23 noiembrie 2011

Jocuri in Cloud-computing


Am citit un articol interesant despre noul sistem de operare de la Google. Acest articol se refera la punctul de vedere al celor care se joaca pe calculator. Acest sistem de operare foloseste noua tehnologie de cloud-computing. Cloud-computing-ul reprezinta viitorul. Aparitia web 2.0 nu i-a influentat pe "gameri" in mare masura, desi intr-adevar au folosit gmail-ul sau youtube-ul.
Una dintre solutiile cloud-computing este reprezentata de catre serverele Gaikai Game Streaming si Onlive (Mario Kart, Star WarsII, Spore, Warcraft, etc). Onlive si partenerii sai folosesc solutii IT care stocheaza datele in "nor", dar in afara de acest lucru "nor"-ul efectueaza toate calculele matematice. La "gamer" ajunge numai rezultatul, adica pozele si sunetele. In principiu este ca si cum jucatorul s-ar uita la un film intercativ, pe care acesta il influenteaza.
Avantajul acestui serviciu de tip cloud-computing este acela ca nu mai este necesar un calculator de o capacitate mare de calcul. Mai precis, jucatorul poate sa se joace Crysis 2 pe un laptop in valoare de 1200 RON folosind noua technologie, chiar daca inainte avea nevoie de un calculator performant (de 3750 RON). Suna bine, nu?
Insa acest serviciu are si parti negative. De mult timp solutia audio/video streaming in timp real este o problema a informaticienilor. Dezavantajul serviciului de telefonie pe internet este acela ca informatiile ajung cu intarziere (latency). Datorita technologiilor folosite in zilele de azi exista anumite servicii prin folosirea carora nu observam aceste mici intarzieri. In cazul jocurilor de tip cloud-computing nu mai vorbim de incarcarea/descarcarea unui numar mic de kilobytes ci de un volum mult mai mare. Unui jucator ii se descarca/incarca minim 0,5 MB pe secunda. Acest lucru este mai greu de realizat, insa solutii ar exista:). Dupa parerea mea, imbunatatirea si optimizarea acestor servicii/pachete de cloud-computing vor rezolva si aceste probleme.
Noul sistem de operare Google OS foloseste technologia cloud-computing si a fost creat pentru a satisface nevoile utilizatorilor care folosesc calculatorul personal pentru a viziona filme, pentru a redacta documente si pentru a cauta diferite informatii pe Internet. Pentru ca Google sa obtina cat mai mult profit ar trebui sa tina cont atat de gamers, cat si de alti utilizatori.
           In concluzie s-ar putea ca Google sa cumpere o mare parte din aceasta noua technologie (cloud-computing), sa o includa in serviciile sale si sa apara cu noutati in domeniul IT. A mai facut acest lucru, nu ar fi prima oara din partea companiei, dar cine stie? O sa vedem pe viitor, jucatori avem si o sa avem intotdeauna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu