În ultima perioadă companiile se bazează foarte mult, în cadrul strategiilor de promovare și de marketing, pe impactul fabulos care îl au rețelele de socializare. Ținând cont de ritmul de dezvoltare al rețelelor de socializare în ultima vreme, expunerea afacerii la un număr din ce în ce mai mare de utilizatori nu poate aduce decât beneficii.
Facebook, Twitter, LinkedIn sunt cele mai populare rețele sociale în domeniul business-ului, rețele pe care le voi prezenta pe scurt în acest articol.
Facebook este una dintre cele mai răspândite rețele sociale din lume, în prezent, site-ul având peste 750 milioane de utilizatori în toată lumea. Apreciat a fi al doilea site social mondial după google.com, luat după numărul de vizite, Facebook face parte din fenomenul recent denumit Web 2.0.
Rețeaua a fost fondată în anul 2004 de către Mark Zuckerberg, student la Universitatea Harvard, SUA. Inițial, Facebook a fost lansat ca o rețea universitară, dar încet, încet, restricţiile au fost eliminate una câte una. Astfel, din toamna anului 2006 singura condiţie pentru a deveni membru Facebook era să ai 13 ani împliniţi.
Facebook a devenit rapid o rețea foarte populară, dar și controversată, fiind interzisă în câteva țări din Orientul Mijlociu.
În primele nouă luni din anul 2010, Facebook a înregistrat un profit net de 355 de milioane de dolari la venituri de 1,2 miliarde de dolari.
În România, Facebook avea 0,5 milioane de utilizatori în ianuarie 2010 și 2,4 milioane în ianuarie 2011. În septembrie 2011, România avea peste 3,7 milioane de utlizatori de Facebook.
O altă rețea socială prin intermediul căreia îți poți promova afacerea sau serviciile oferite este Twitter.
Twitter a luat naștere în anul 2006 și este o platformă de microblogging care le permite utilizatorilor să posteze mesaje de cel mult 140 de caractere. Iniţial, serviciul a fost creat cu scopul de a răspunde unor întrebări simple, de genul "Ce faceţi în acest moment?", dar, puţin câte puţin, Twitter a devenit mai mult decât atât, transformându-se într-o comunitate virtuală, în care utilizatorii fac schimb de informaţii, de fotografii sau leagă relaţii de prietenie.
Twitter are peste 370 de angajați, sediul general aflându-se la San Francisco, dar are și câteva filiale la New York, Chicago, Los Angeles și Washington.
LinkedIn este o rețea de socializare orientată spre mediul de afaceri care a fost fondată în anul 2002 și a început să funcționeze în 2003. Find un site dedicat interacțiunii în mediul profesional, LinkedIn te poate pune în legătură cu cele mai diverse companii și cei mai diverși oameni, ajutându-te să îți formezi cercul de cunoștințe menit să îți fie de folos pentru a ajunge acolo unde îți dorești în carieră.
De la data de 19 mai 2011, compania este listată la bursă sub simbolul LNKD, la acel moment valoarea de piață a companiei fiind de 4,25 miliarde dolari.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu