joi, 24 noiembrie 2011

Care este puterea pe piaţă al lui Facebook?


V-aţi gândit vreodată să investiţi în Facebook? Înainte de-a investi într-o anumită compamie trebuie să o evaluăm cumva pentru a vedea dacă sunt perspective în viitor ca această companie să crească, să fie mai valoroasă, şi ca investiţia noastră să fie rentabilă. Pentru a putea evalua valoarea rețelei de socializare, Facebook trebuie să vedem care este poziţia sa pe piață, care sunt punctele tari şi slabe. S-a auzit că Facebook ar valora 50 miliarde de dolari, dar haideţi să nu ne raportăm la valoarea lui în bani ci s-o analizăm din alte puncte de vedere, care sunt posibilităţile de creştere.

Ca o platformă facebook a devenit unul din cei mai mari companii pe internet, ca audienţă, frecvenţa de utilizare, şi a capacităţii de a face trafic şi altor site-uri. API-urile (application-programming interface) şi like-urile de pe Facebook sunt deja larg cunoscute şi răspândite, în timp ce Facebook beneficiază de succesul acestora, se suspectează că şi Twitter, Google şi Microsoft vor introduce deasemenea aceste API-uri.

Publicitaea este sursa primară de venituri al lui Facebook, care stimulează companiile pentru a-şi face publicitate cât mai bună pe Facebook. Reţeaua socială prin numărul foarte mare de utilizatori, conexunile dintre aceştia şi a existenţei diferitelor aplicaţii va putea aduna şi mai mulţi bani pe publicitate de la companii, care vor să facă publicitate pe Facebook. Facebook are statusul de social mass-media, şi are multe oportunităţi de creştere, dar este doar o companie cu o campanie de promovare bazată pe internet şi ar terbui să caute parteneriate pentru a dezvolta un motor de căutare sau partea de e-mail marketing.

Jocurile de pe reţelele sociale aduc venituri de 250 de milioane de dolari, care pot fi considerate ca nişte bunuri virtuale, Facebook însă ar trebiui să acorde atenţie şi altor bunuri virtuale precun muzică, video şi cărţi electronice, ceea ce vinde cu mare succes Amazon. Comerţul electronic aduce foarte multe oporunităţi de dezvoltare pentru Facebook, acum rămâne să vedem ca acesta în ce direcţie va merge mai departe în termeni de dezvoltare. Însă abordarea aceasta de comerţ electronic de magazine on-line nu a mers pentru portaluri precum Yahoo şi AOL, poate Facebook va reuşi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu