În comparaţie cu Google, putem să ne amintin că fondatorii Google Larry Page şi Sergey Brin au avut de ales între a accepta bani pentru ca în căutari anumite companii să apară primele, sau să refuze banii şi să facă din Google un motor de căutare, cel mai mai bun dintre toţi ceilalţi. Facebook similar cu Google nu a inventat ceva nou ci a făcut din ceva existent ceva mai bun ţi mai rafinat. Ca şi Google, Facebook a fost precedat de alte reţele sociale precum MySpace şi Friendster, aşa cu Yahoo şi Alta Vista l-au precedat pe Google. Facebook şi-a dat seama la fel ca Google, că în primul rând trebuie să-ţi perfecţionezi ce ai, pentru ce eşti accesat de către vizitatori, şi când ai destui utilizatori, atunci găseşti o modalitate de-a face bani.
Acuma putem vedea clar startegia lui Facebook privind publicitatea, nu numai că este briliantă este şi neaşteptată. Cine se aştepta la faptul că Facebook îi va ajuta pe cei care vor să facă publicitate pe reţeaua socială? Facebook nu numai perfecţionează experienţa reţelei sociale şi aduce îmbunătăţiri permanente pentru utilizatorii reţelei, dar ajută şi în îmbunătăţirea publicităţii. Am spune că acestă idee nu este una bună. Vă spun şi de ce Facebook nu face nici un ban din brandpage-urile create de către firme. O firmă poate să-şi promoveze şi astfel pagina repectivă să adune căt mai mulţi prieteni, să creeze evenimente, concursuri, să obţină like-uri, cu un marketing bun. Această promovare însă va fi numai printre cunoscătorii acelui brand sau companie, cei care sunt în lista de prieteni sau listele de prieteni a prietenilor. De accea facebook oferă posibilitatea de-a sparge aceasă barieră prin cumpărarea de reclame, care vor fi afişate direct pe homepage-ul reţelei de socializare unde poate fi văzută, nu doar de un grup restrâns ci de un număr foarte mare de utilizatori. Ideea este că o companie, un brand nu terbuie să-i ţină fericiţi numai pe cei care cunosc aceea companie sau brand, ci trebiue să trecă şi dincolo de aceştia şi să vizeze şi celelalte persoane care până acum nu au ştiut nici măcar de existenţa companei respective. Cea mai bună abordare a unui posibil client este prin prietenii lui, de căte ori v-a convins un prieten să achizitionaţi un anumit brand de produs, sau de căte ori aţi cerut sfatul unui prieten la achiziţionarea unui produs?
Prin aceste metode încearcă Facebook să-i detremine pe companii de-a crea un conţinut mai bun în brandpage, astfel vor avea mai multe şanse în a fi cunoscuti şi de-a crea ceva viral. Este un ciclu care are potenţialul de a redefini modul în care interacţionăm cu brandurile. De acum în colo companiile şi brandurile vor deveni prietenii perienilor noştrii, şi nu vor fi doar nişte spammeri, care încearcă să ne vândă ceva.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu