miercuri, 16 noiembrie 2011

Compania RIM si telefonul Blackberry

Primul smartphone Blackberry a fost lansat pe piata in anul 2002, de catre compania canadiana RIM (Research In Motion).
Conform sursei Bloomberg, producatorul canadian s-a clasat, in al doilea trimestru al anului 2010, pe al patrulea loc in topul celor mai puternice cinci companii de telefonie mobila. Aceasta a surclasat Sony Ericsson si a intrecut Motorola. Succesul iminent s-a datorat entuziasmului clientilor fata de smartphone-uri. Acestia cautau telefoane cu acces la internet si diferite aplicatii, pe langa functia uzuala de apelare, oferita, in mod normal, de dispozitive. Compania RIM a raspuns prompt acestor nevoi si a avut de castigat, deoarece tinerii londonezi, de exemplu, au fost foarte entuziasmati de noile telefoane. Producatorula inregistrat o crestere imediata a vanzarilor de 6,8% in anul 2010.
Cu toate acestea, compania a cunoscut un declin important in anul 2011. Cauzele acestui regres pot fi:


  • cererea tot mai scazuta a modelelor vechi de Blackberry (scaderea cererii pentru telefoanele marca Blackberry se extinde si la modelele noi, precum Blackberry 7);

  • problemele de functionare ale serviciilor telefonului;

  • preferintele consumatorilor pentru produsele oferite de concurenta.

In ceea ce priveste problemele de software inregistrate de firma, aparute in luna octombrie 2011, acestea au afectat in mare masura imaginea companiei RIM. Defectiunea serciviilor de: browsing pe internet, trimiterea de e-mail-uri si mesageria instant au aparut in cadrul centrului de date numit 'Slough', din Marea Britanie. Compania a recunoscut problema si a demarat investigarea si solutionarea cat mai rapida a acesteia, intrucat s-a extins si la utilizatorii din restul Europei, Orientul Mijlociu si Africa.


Conform BBC, serviciile au redevenit disponibile dupa 20 de ore, timp in care utilizatorii nu au mai avut acces la aplicatiile respective.


Aceasta eroare produsa in sistemul producatorului mondial de telefoane inteligente RIM, a atras dupa sine reactia negativa a furnizorilor de aplicatii. Astfel, conform unui articol publicat pe site-ul manager.ro, la 10 noiembrie 2011, Google a anuntat faptul ca, din data de 22 noiembrie 2011,"nu va mai oferi suport pentru aplicatia Gmail, destinata dispozitivelor mobile Blackberry".


Masura drastica si imediata a Google demonstreaza faptul ca regretabila defectiune a schimbat intr-o secunda imaginea si soarta unei mari companii de telefonie mobila, dintr-una ce inspira profesionalism, seriozitate si stabilitate, intr-una ce ofera servicii de calitate indoielnica.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu