joi, 24 noiembrie 2011

Din tainele e-business in Romania




Până acum am vorbit despre ce se întâmplă în afară dar ar fi cazul să ne uităm şi la noi în curte, aşa că am dat peste http://www.gpec.ro.

Gpec este o Academie Românească de eCommerce, înfiinţată prin 2005, care annual decernează premii celor care s-au remarcat în acest domeniu. Ei promovează piaţa de comerţ electronic şi au introdus un concept de Marcă de Încredere, prin care atestă magazinele online responsabile. Pe scurt, pe cele care tratează afacerile şi clientul cu seriozitate.

Nu sunt foarte cunoscuţi de neiniţiaţi, dar se laudă că în ultimii 2 ani au reuşit să crescă încrederea celor care transacţionează online în faptul că nu vor fi înşelaţi. Iar din acest an atestarea lor se va transforma în Trusted, citând de pe site – “un program naţional de certificare a magazinelor online care respectă legislaţia în vigoare şi bunele practici în comerţul electronic. TRUSTED este iniţiat de 3 entităţi echidistante în piaţă: GPeC, Legi-Internet şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România. Niciuna dintre acestea nu este implicată în activităţi de comerţ electronic, nu reprezint interesele anumitor jucători şi nu este părtinitoare, în acest fel asigurându-se obiectivitatea şi transparenţa certificării TRUSTED.

Deci ar trebui să crească încrederea cosumatorilor în a transacţiona online. Deoarece suntem încă sub mediile europene în aceste domenii, după cum dovedesc şi statisticile eurostat:

· România se afla la nivelul anului 2011 sub media europeană, cu un grad de penetrare a internetului de 41%, 12% dintre cei conectaţi la internet folosind internetul pe mobil

· În România, accesul prin broadband este de aproximativ 56%, faţă de 87% în restul europei

· România se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte ponderea comerţului online, cu aproxmativ 5% din locuitori ce realizează cumpărături online, deşi în restul europei cel puţin 40% din locuitori au realizat tranzacţii în ultimele 12 luni, dublu faţă de 2005

· Cele mai mari creşteri în ceea ce priveşte tranzacţionarea online au avut loc în ţările care aveau deja o pondere peste media europeană, şi care au un procent mai ridicat de conectare la internet. În graficul de mai jos putem vedea legătura dintre gradul de penetrare a internetului şi gradul de utilizare a consumului online. De remarcat este cazul României, unde gradul de corelare între penetrarea internetului şi tranzacţionarea online este mai scăzut decât în cazul celorlalte membre UE, marcând cel mai probabil rezervele şi temerile pe care le au românii în a efectua cumpărături online.

· În rândul celor care desfăşoară tranzacţii online, ponderea comerţului transfrontalier (achiziţia de bunuri din alte ţări decât cea de origine a cumpărătorului) este de 23% în medie, la nivelul Uniunii Europene. România are o pondere puţin mai ridicată decât cea europeană, 26%, în timp ce unele ţări (Malta, Cipru, Austria, Luxembourg) au ponderi de peste 70% comerţ transfrontalier în rândul comerţului online. "Campioana" este Malta cu 92% din cumpărăturile online făcute în alte ţări.

Deci Gpec-ul este mai mult ca binevenit pe piaţa românească, dar mai multe despre el, în articolele viitoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu