joi, 24 noiembrie 2011

Modelul de afaceri Facebook






Nu este un secret ca ceea ce inseamna Facebook reprezinta un adevarat success! Acest succes il confirma uimitoarele statistici postate pe site-ul oficial Facebook, si anume:

-         -  Peste 300 de milioane de utilizatori activi, 50% dintre acestia acceseaza site-ul in fiecare zi
-      - Un utilizator are in medie 130 de prieteni, peste 8 miliarde de minute sunt petrecute pe facebook la nivel mondial, peste 10 milioane de utilizatori devin fani a unor pagini in fiecare zi
-         - Lunar sunt incarcate peste 2 miliarde de fotografii, peste 14 milioane de videoclipuri, peste 3 milioane de evenimente create, peste 45 de milioane de utilizatori activi in cadrul unor grupuri create pe site, saptamanal peste 2 miliarde de postari
-       - Site-ul este disponibil in peste 70 de limbi, datorita faptului ca peste 70% din utilizatori nu sunt din Stale Unite
            -   In cadrul platfornei se regasesc peste un milion de dezvoltatori si antreprenoru din peste 180 de tari, lunar, peste 70% din utilizatorii Facebook folosesc aplicatii din cadrul platformei, peste 350.000 de aplicatii active in cadrul platformei, peste 250 de aplicatii au peste un milion de utilizatori activi lunar
-         - Peste 65 de milioane de utilizatori activi acceseaza in prezent Facebook cu ajutorul telefonului mobil, peste 180 de operatori mobili in peste 60 de tari promoveaza Facebook prin intermediul telefoanelor.
Un pic socante si foarte mari aceste cifre. Este uimitor cum acest fenomen a luat amploare.
In acest secol, „secolul vitezei”, avem nevoie de un astfel de site de socializare pentru a comunica si „a tine pasul cu lumea”. Este uimitor cum putem afla doar din cateva click-uri putem afla tot ce se intampla cu prietenii nostrii si ce a mai aparut nou. Facebook ne ofera foarte multe, sa incarcam poze, sa discutam cu prietenii pe chat, sa cream evenimente, grupuri si pagini, sa ne „filtram” prietenii, ne ofera intimitatea de care avem nevoie prin optinunea privat – si anume doar pentru prieteni – spre deosebire de twitter, si multe alte posibilitati. Dar in schimbul acestora noi oferim site-ului informatii, informatii despre noi, informatii pe care facebook le utilizeaza pentru a realiza statistici cand se discuta despre publicitate. Este foarte important pentru firmele care isi promoveaza produsele pe Facebook sa stie cu exactitate grupul tinta, varsta, ocupatia si interesele acestora. Cred eu ca oferim „o mina de aur” in schimbul satisfacerii nevoilor noastre. Dar intr-un final totul este in beneficiul nostru avand in vedere ca si noi suntem interesati de publicitate, pentru a afla de produse si servicii noi.
Veniturile Facebook provin din:
-          Publicitate: publicitate locala – 15-20 de dolari pe zi – publicitate nationala – exemplu branduri, afaceri locale, etc.
-          grupuri de sopsori – exemplu Apple, EA, etc.
-          credite – exemplu muzica, filme, jocuri, etc.
Cu toate ca facebook face foarte multi bani din publicitate cu ajutorul nostru, totusi parerea mea este ca nu ne simtim asaltati de reclame si ca putem cu usurinta sa le ignoram atunci cand vrem sa facem asta. Intrebarea mea este: Oare toata lumea are aceeasi senzatie? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu