joi, 17 noiembrie 2011

Online shopping - dezavantaje


Săptămâna trecută am prezentat avantajele cumpărăturilor efectuate online. Evident, există şi dezavantaje, care ne conving să nu avem încredere într-un calculator şi un site. Iată câteva exemple.
Cel mai mare dezavantaj al comerţului electronic este (din punctul meu de vedere) necesitatea noastră de a evalua produsul pe care dorim să-l cumpărăm. Spre exemplu, am găsit o pereche de pantofi pe un site care realizează comerţ electronic. Sunt frumoase, dar nu ştiu dacă îmi vin perfect şi alte probleme de genul. Gândiţi-vă cum ar fi să vrem să cumpărăm un parfum...
Un alt dezavantaj ar fi plata cu cardul de debit/ credit. Nu sunt puţine cazurile în care informaţii personale, precum numărul de card, adresa etc. au fost furate. Acest lucru se poate evita, utilizând programe antivirus care conţin opţiunea anti-phishing şi ferindu-ne de site-uri primite prin e-mail.
Un alt exemplu este necesitatea produsului. Dacă eu am nevoie de o lampă cât mai repede, merg într-un magazin de specialitate şi o cumpăr. NU voi căuta pe internet site-uri care comercializează lămpi, voi comanda şi voi aştepta cel puţin 24 ore până când coletul va ajunge.
La nivelul Uniunii Europene, comerţul electronic este dezvoltat în ţări precum Danemarca, Germania, Norvegia, Regatul Unit, în comparaţie cu alte ţări precum România, Portugalia, Ungaria, Grecia, Cehia, unde procentul este extrem de mic. În tabelul următor sunt exprimate procentele reprezintând indivizii care cumpără online din totalul populaţiei.

Ţara/ Anul

2008

2009

2010

Uniunea Europeană (27 ţări)

9

10

12

Belgia

4

8

8

Cehia

2

1

2

Danemarca

17

23

29

Grecia

1

1

1

Spania

3

5

4

Franţa

16

15

16

Olanda

30

13

13

Portugalia

3

3

4

România

3

1

2

Suedia

8

10

14

(Date preluate de pe Eurostat)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu