joi, 17 noiembrie 2011

Social Media in lumea afacerilor: “ingredientul cheie” ale marketingului online

Actualmente companiile de pretutindeni, inclusiv din Romania, isi pot promova produsele si serviciile prin prisma retelelor sociale, cum ar fi: Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, MySpace, lista putand continua, fiind o modalitate mult mai convenabila decat cea a promovarii prin reclame, ziare, reviste, sau prin intermediul a altor cai mult mai costisitoare.

Toata lumea stie ca reclamele reprezinta modalitatea traditionala de a te face cunoscut pe o anumita piata, insa in zilele noastre campaniile promotionale online atrag de asemenea noi consumatori, sau utilizatori. Oricat de eficiente sunt reclamele, acestea in cele din urma se outdateaza, devenind ineficiente fara o componenta Social Media Marketing.

Un lucru ce este bine de stiut pentru o companie ce adopta calea retelelor sociale ca modalitate de promovare, este ca trebuie sa incerce pe cat posibil sa evite utilizarea unor mesaje agresive, riscand altfel excluderea lor de catre comunitatile in care doreste sa se infiltreze.

Se stie ca in general utilizatorii cerceteaza indelung pentru a-si achizitiona produsele online si baga de seama cand prietenii lor dau ‘Like’ unor produse sau diverse servicii.

In prezent companiile supravietuiesc intr-un mediu concurential asiduu, iar daca acestea nu sunt pregatite sa abordeze potentialul public prin prisma retelelor sociale, pot avea un dezavantaj competitiv fata de celelalte intreprinderi concurente ce au reusit deja sa acapareze aceasta industrie.

Totodata o companie ce se implica in social media si reuseste sa demonstreze ca este cu adevarat implicata in viata membrilor comunitatii tinta, trebuie sa tina cont de trei lucruri esentiale: “transparenta” (furnizarea informatiilor despre activitatea de productie a companiei si despre produsele/serviciile oferite), “comunicarea” (survenirea cu raspunsuri la orice nelamuriri cu privire la ceea ce se incearca sa se transmita) si “interactiunea” (diverse concursuri sau promotii oferite).

Din perspectiva mea, social media se poate integra in fiecare department al unei companii, atat in cel al serviciilor cu clientii, cel al resurselor umane, cel al comunicarii, vanzarii, cat mai ales in cel de marketing.

Un Manager Social Media, dupa ce este informat cu privire la campaniile viitoare ce urmeaza a fi lansate prin prisma marketingului offline, trebuie sa fie capabil sa le transmita si online.

Un astfel de manager trebuie sa indeplineasca urmatoarele functii:

-sa stie sa coordoneze campaniile de marketing prin e-mail cu campaniile social media;

-sa fie anuntat atunci cand departamentul de resurse umane angajeaza, pentru a putea posta pe LinkedIn sau Twitter;

-accesul constant la communicatele de presa si securizarea mesajelor outgoing;

-sa fie constient de demersul vanzarilor si daca exista produse destinate concursurilor/ promotiilor;

-sa fie informat cu privire la ceea ce se intampla in departamentul serviciilor cu clientii, pentru a a lua la cunostiinta nelamuririle sau eventulale plangeri si solutiile existente ale companiei cu referire la acestea;

-sa aiba consimtamantul unui copy writer, fiind astfel angajat cu gestionarea eventualelor postari pe blog si totodata contactarea in mod constant a unei persoane din departamentul legal, pentru a se realiza schimbul de idei, dar si asigurarea securitatii in utilizarea adreselor de e-mail, a termenelor si conditiilor din concurs, etc.;

-sa fie in stransa colaborare cu “designerii” pentru a maximiza productia companiei, cum ar fi crearea de logo-uri, mesaje sau web design.

In opinia mea Social Media Marketing nu implica doar crearea unor conturi pe Facebook sau Twitter, ci aceasta necesita mult timp, pricepere si perseverenta.

In cele din urma, atunci cand o intreprindere adopta Social Media Marketing, reuseste intr-o mare masura sa prevada ceea ce utilizatorii tinta gandesc sau isi doresc (video views, comentarii de pe Facebook, si altele), acesta reprezinta un pas urias in creearea si fidelizarea unei baze largi de consumatori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu