Comerțul online
„Orice afacere în ziua de astăzi concurează în doua lumi: o lume fizică cu resurse pe care managerii pot să le vadăși să le atingăși o lume virtuala constituită din informație. Ultima a dat naștere lumii comerțului electronic, un loc de creare a valorii”. Această declarație a fost făcută de către doi cercetători Jeffrey F Rayport, John J Sviokla în Harvard Business Review în anul 1995 (Jeffrey F Rayport, John J Sviokla, (1995), Harvard Business Review pagina 75).
Comerţul electronic, se referă la cumpărarea și vânzarea de produse sau servicii prin sisteme electronice, cum ar fi internetul şi alte reţele de calculatoare. Cu toate acestea, termenul poate cuprinde mai mult decât cumpărarea și vânzarea de produse online. Acesta include, de asemenea, activități de marketing, vânzare, livrare, service şi plată pentru produsele şi serviciile achiziționate online. Comerțul electronic are la bază inovații privind transferul electronic de fonduri, managementul lanţului de aprovizionare, marketing pe Internet, de procesare a tranzacţiilor on-line, schimbul electronic de date (EDI), sisteme de management al inventarului, precum şi sistemele automatizate de colectare a datelor.
În comerțul electronic informația circulă între agenții implicați în afacere (vânzător, cumpărător, bancă, transportator, agent de service), fără a utiliza suportul de hârtie.
Apariția și dezvoltarea comerțului electronic:
Istoria comerțului online este scurtă dar interesantă.
- Istoria comerțului electronic începe în 1960, când a fost realizat primul standard EDI (Electronic Data Interchange) pentru transmiterea mesajelor structurate în industria transporturilor din SUA;
- În 1992 a apărut browserul Mosaic; Tot în această perioada s-a dezvoltat DSL (Digital Subscriber Line) - o grupare de tehnologii de transmitere digitală a datelor de mare viteză);
- În 1995–apar Amazon.com şi eBay.com - primele companii ce au permis tranzacții pe Internet;
- În prezent, există cinci companii importante din punct de vedere al vânzărilor prin intermediul Internetului: Amazon, Dell, Staples, Office Depot şi Hewlett Packard.
Blog-ul studentilor de la Masteratul de Relatii Economice Internationale, anul II, Facultatea de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor, Universitatea TRANSILVANIA din Brasov - disciplina E-Business.
marți, 15 noiembrie 2011
Comerțul on-line
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu