duminică, 28 noiembrie 2010

Web 2.0

Web 2.0 modifica afacerile intr-un ritm din ce in ce mai accelerat. In timp ce unele intreprinderi utilizeaza aplicatiile web 2.0 in folosul lor, altele se izoleaza de frica spionajului. Si protectiea informatiilor joaca un rol important in viziunea acestor companii.

Implicaţiile pentru afaceri sunt numeroase. Web 2.0 schimba modul in care clienţii interacţionează unul cu celălalt, precum si cu furnizorii. Furnizorii pot obtine un feedback important, imbnatateste activitatea de marketing, vanzari si multe altele.

Chiar si in industria auto se utilizeaza din ce in ce mai intens serviciile oferite de web 2.0. BMW , spre exemplu, utilizeaza acestea in scopuri de marketing si vanzari. Porsche insa restrictioneaza accesul propriului personal la reteaua de socializare Facebook. Astfel ei spera intr-o productivitate crescuta, precum si o siguranta suplimentara, dat fiind faptul ca nu utilizeaza aproape deloc astfel de retele media pentru a ramana in contact cu proprii client. Aceasta orientare a celor de la Porsche mi se pare neinspirata. Un sondaj arata faptul ca aproape 100% din cumparatorii de masini second-hand si 75% celor noi, utilizeaza internetul pentru a se informa inainte unei achizitii. BMW utilizeaza Facebok-ul cel mai mult , insa recent si-a creat si o platform proprie “M Power World”, in care fanii sau proprietarii de automobile BMW seria M pot comunica, schimba opinii, creand o comunitate in jurul brand-ului. Cei de la BMW au inteles faptul ca un simplu catalog online este o oportunitate irosita, ei incercand prin aceasta platforma obtinerea a cat mai multor informatii utile de la client.

Chiar si la alte intreprinderi s-a concretizat aceasta metoda de gandire. Prin intermediul Web 2.0 Lufthansa isi construieste legaturile cu clientii sai mult mai rapid, mai eficient, avand o raspindire nelimitata. Astfel in timpul crizei norului vulcanic din Islanda, Lufthansa a comunicat in timp real cu clientii proprii prin retele online externe, cum ar fi Twitter sau Facebook. Ei au putut astfel oferi informatii utile referitoare la starea si programul zborurilor.

Alte organizatii care folosesc retele de socilaizare in aceste scopuri sunt Greenpeace, Puma, Starbucks, Gap , Dr  Pepper si multe altele. In consluzie o astfel de orientare catre retele media Web 2.0 ajuta foarte mult companiile sa se dezvolte, creand astfel o legatura din ce in ce mai intensa intre ei si clientii lor. Pana la urma fiecare firma trebuie sa se adapteze la nevoile pietei.

2 comentarii:

  1. subiectul e f. vechi daca ne referim la tehnologii web si internet. ce e revolutionar/nou (in 2010) in acest domeniu?

    comentariile/propunerile/... tale?

    RăspundețiȘtergere