luni, 29 noiembrie 2010

Online banking

Online banking (sau Internet banking) este un serviciu care permite clientilor bancilor sa efectueze tranzactii financiare pe un site securizat detinut de banca de ale carei servicii se bucura.
Serviciile Online Banking au multe caracteristici in comun, dar au si aplicatii specifice acestui domeniu.

Caracteristicile comune se incadreaza in general in mai multe categorii. Astfel serviciile bancare online sunt:


1. Tranzactionale (de exemplu, realizarea unei tranzactii financiare, un tranfer de unitati monetare dintr-un cont in altul, plata unor facturi, transfer bancar, si alte aplicatii, cum ar fi inscrierea pentru un credit, crearea unui cont nou, etc)
- primirea si plata unor facturi electronice
- transferul de fonduri îitre conturile aceluiasi client, sau in contul altui client
- investiţii de cumparare sau de vanzare
- cereri de creditare si tranzactionare, cum ar fi rambursarile sau inscrierile la diferite programe derulate de catre banca.


2. Non-tranzactionale (de exemplu, declaratii online, adrese de verificare a contului curent, etc.)
- declaratii bancare
- administrarea institutiei financiare
- sprijin si indrumare pentru mai multi utilizatori cu nivele diferite de autoritate
- procesul de aprobare al tranzactiilor
- transferul bancar


Caracteristicile specifice ale Internet banking includ:
- Suport personal de management financiar, adica importul de date in software-ul de contabilitate personal. Unele platforme de banking online permit clientilor sa monitorizeze toate conturile lor intr-un singur loc (site) chiar daca sunt detinute de banca lor sau de alte institutii.


In Romania lista bancilor care au implementat un astfel de serviciu pentru a veni in ajutorul clientilor sai este destul de mare. Astfel bancile care ofera servicii de internet banking clientilor sai sunt:



Banca Transilvania (http://www.bancatransilvania.ro/),









Eu consider ca aceasta "moda" cu privire la serviciile bancare online este o initiativa foarte buna a bancilor care doresc sa atraga cat mai multi clienti facilitandu-le accesul la toate informatiile legate de contul lor, dar si de celelalte servicii oferite de catre banca. Lumea in care traim este intr-o continua graba si dezvoltare, asa ca astfel de servicii reprezinta pentru clientii bancilor timp economisit cu mersul la sediul bancii, cu statul la rand la ghiseu, si cu alte "surprize" care pot aparea in momentul in care o persoana doreste sa faca o operatiune in mod traditional, la ghiseu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu