De obicei, site-urile isi prezinta reclamele alaturi de continutul propriu-zis, iar continutul si reclamele coexista in acelasi spatiu. O tendinta actuala este ca din ce in ce mai mult continut sa fie alocat si distribuit prin retele sociale, iar utilizatorii devin din ce in ce mai obisnuiti cu aceasta modalitate de a primi informatiile, un exemplu in acest sens fiind si formatul stream de pe Facebook, Twitter. Iar livrarea pe canale de acest tip este cu atat mai avantajoasa cu cat se face in timp real.
Un aspect important este dat de faptul ca, de multe ori, ajungem sa interactionam direct doar cu contintul prezentat in "spatiul social" creat de platforma, deci putem sa nici nu vizitam neaparat site-ul respectiv daca informatiile sunt deja vizibile si accesabile. Astfel ca devine vital sa se poata monetiza continutul prezentat off-site, in widgetul facebook spre exemplu.
Exista totusi o problema majora: consumatorii nu sunt foarte receptivi la post-urile "sponsorizate", si exista posibilitatea ca prezentarea reclamei in acest fel sa creeze o reactie de respingere din partea audientei.
Totusi, Twitter spre exemplu a incept sa lanseze diferite produse pentru a-si monetiza serviciul, printre care se numara si "Promoted Tweets"', mesaje sponsorizate care apar in stream-ul utilizatorului.
Companiile de stiri au experimentat cu vanzarea unor mesaje "in-stream", dupa modelul descris, catre sponsori si advertisers. Publicatia The Austin-American Statesman s incercat sa vanda tweet-uri sponsorizate la un pret de 300 de dolari / 2 tweet-uri zilnice. Conform editorului care s-a ocupat de implementarea sistemului, se pare ca abonatii care au vazut respectivele reclame nu le-au considerat deranjante.
Mai mult decat atat, exista site-uri specializate, precum Ad.ly care intermediaza operatiuni de acest fel, colaborand cu advertiserii care cumpara mesajele sponsorizate care apar pe paginile de Facebook, Twitter, widget-uri ale partenerilor. Iar printre persoanele care apar ca parteneri pentru astfel de eforturi publicitare se numara Kim Kardashian si publicatii de renume precum TIME.com, care isi folosesc notorietatea pentru a marii expunerea mesajului catre public.
Aceasta abordare incepe sa prinda amploare, iar, spre exemplu, Time.com ofera acum acces advertiserilor la cei 2,2 de milioane de follower-i de pe twitter si celor peste 165.000 de fani de pe Facebook pentru a posta mesaje sponsorizate dupa modelul in-stream advertising.
Ce avantaje prezinta acest tip de promovare? Cel mai important este probabil faptul ca o asociere cu un nume de succes poate avea rezultate foarte bune daca este potrivita si acceptata de public, dar, mai important decat atat este faptul ca exista posibilitatea interactionarii cu o piata de marimi considerabile, care accepta materialul publicitar. Se stie exact marimea pietei potentiale intr-un astfel de efort publicitar, iar informatiile ajung la "destinatie" instant, alaturi de continutul pe care consumatorii il accepta (sau chiar il cer- doar sunt fans pentru a putea vedea orice update). Sistemul de notificare instant este iarasi foarte folositor, oferind o vizibilitate buna.
Si totusi exista probleme si dezavantaje. Pretul poate fi destul de piperat, fiind proportional cu marimea pietei avuta in vedere prin folosirea canalelor sociale ale publicatiei de care este ancorat mesajul, puterea de negociere in acest sens este mica, iar mesajele sponsorizate sunt in competitie cu cele de care utilizatorul este in mod real interesat, iar in cazul retelelor sociale, ce face unul dintre prietenii tai poate fi mai interesant decat o oferta care iti apare in feed-ul de "latest news".
Astfel ca lupta pentru atentia publicului poate continua. Ceea ce asigura acest tip de reclama este ca... stii ca exista o oferta, poate nu esti destul de curios incat sa citesti foarte atent in ce consta, dar faptul ca primesti oferta ca o recomandare de la ceva/cineva interesant ii sporeste valoarea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu