duminică, 21 noiembrie 2010

The power of Twitter in social media

Alan Rusbridger, editorul-şef al Guardian, prezintă 15 avantaje pe care utilizarea Twitter-ului le aduce organizaţiilor media, de genul celei pe care el o coordonează:

http://www.guardian.co.uk/media/2010/nov/19/alan-rusbridger-twitter

Deşi marea majoritate a oamenilor din business nu văd această reţea socială ca pe un instrument de promovare profesional, success-story-urile demonstrează contrariul. Cine nu vede încă importanţa Twitter-ului pierde mult din avantajele pe care promovarea online le oferă.

Editorul are în vedere 15 aspecte prin care se demonstrează eficienţa Twitter-ului pentru o organizaţie media:

  • Reprezintă un canal de distribuţie
Deşi unii ar vedea limita de 140 de caractere ca pe o constrângere serioasă, cele mai bune tweet-uri sunt link-uri scurte, care ajung la un public larg din toată lumea într-un timp scurt. În condiţiile în care durata de viaţă a unei informaţii exclusive se măsoară în minute, dacă nu chiar secunde, Twitter se dovedeşte a fi foarte eficient în difuzarea acesteia.
  • Lucrurile se întâmplă mai întâi pe Twitter
Există şanse mari ca primele zvonuri despre ştirile de ultimă oră să apară mai întâi pe Twitter deoarece există milioane de utilizatori în întreaga lume care pot acţiona ca şi jurnalişti, dorind să fie primii cu ştirea.

  • Este un rival pentru Google
Din multe puncte de vedere, Twitter este un motor de căutare mult mai bun decât Google-ul. De ce ? pentru că în timp ce Google foloseşte algoritmi complicaţi pentru a găsi informaţii în colţurile cele mai ascunse ale WWW-ului, Twitter se foloseşte de inteligenţa umană pentru a găsi informaţii noi, valoroase, relevante şi interesante.
  • Este un instrument de agregare important
Twitter poate acţiona ca un news feeder personalizat, deoarece utilizatorul poate găsi orice informaţie de care este interesat prin faptul că urmăreşte oameni interesanţi care îi vor disemina subiecte pe interesul său. De exemplu, în contul meu de Twitter urmăresc 3 persoane care în fiecare zi imi transmit 10-15 articole utile din domeniul „Social media” (inclusiv articolul de faţă).

Practic, alţii fac toată treaba pentru tine. Ceea ce este destul de confortabil, nu-i aşa ? J

  • Este un intrument de raportare important
Mulţi jurnalişti preferă să folosească crowd sourcing-ul sau teoria „ei ştiu mai multe decât ştim noi” pentru a găsi informaţiile de care au nevoie rapid (de exemplu martori la anumite evenimente).
  • Este o formă de marketing incredibilă
Se dovedeşte a fi foarte util în cazul în care ai scris ceva şi vrei să transmiţi informaţia mai departe. Tot ceea ce trebuie să faci este să îţi informezi comunitatea de followeri despre noua ştire, iar dacă aceştia o consideră valoroasă o vor trasmite mai departe prin re-tweet. În felul acesta publicul creşte exponenţial.
  • Poate da naştere unor discuţii interesante
De cele mai multe ori, oamenii reacţionează la ceea ce un
utilizator scrie pe Twitter, nu numai prin diseminarea informaţiei mai departe către followeri, dar şi prin faptul că au
o opinie de acord / dezacord faţă de ceea ce este scris. Unii îşi exprimă opinia pe propriul blog, alţii folosesc tweet-ul ca un link pe care îl comentează mai departe. Ceea ce este important este că informaţia este discutată, deoarece nu există nimic mai periculos decât situaţia în care o informaţie nu stârneşte nicio reacţie.

  • Diversitatea
În timp ce mass-media limitează accesul unui număr restrâns de persoane care să comunice, Twitter nu impune limite. Toata lumea este egală.
  • Se schimbă modul de a scrie
Comunicarea pe Twitter este mult mai personală, deoarece se realizează în mod liber, implicând şi un pic de umor, un mix de comentarii cu fapte, ceea ce involuntar impune jurnaliştilor un ton diferit de a scrie faţă de cel cu care ei erau obişnuiţi.
  • „Joaca” pe Twitter se realizează pe diverse niveluri
În mod normal un nume „greu” automat atrage mulţi followeri. Dar dacă acesta nu are de zis multe, poate fi uşor depăşit de un necunoscut cu mai puţin urmăritori dar care se pricepe de minune în a transmite informaţii valoroase şi captivante, care prin republicări ajung la un public larg.






















  • Valorile în news media sunt diferite pe Twitter
Dacă până acum jurnaliştii decideau ce este valoros pentru a fi difuzat ca şi ştire, acum utilizatorii decid ce este şi ce nu este ştire.
  • Intervalul de atenţie este mai mare
Contrar aşteptărilor conform cărora Twitter este un flux instant de informaţii a căror valoare se pierde repede, acesta poate furniza informaţii pe un anumit subiect pe o perioadă mult mai lungă de timp faţă de canalele media clasice, care vor fi considerat subiectul ca şi „expirat” mult mai repede.
  • Creează comunităţi
Mai exact acestea se formează singure în jurul unor anumite subiecte, oameni, evenimente, culturi, idei, zone.
  • Schimbă noţiunea de autoritate
Dacă până acum jurnaliştii erau cei care transmiteau informaţia, comunicarea pe Twitter este de tipul „egal la egal”, în care fiecare individ poate fi în centrul atenţiei celor care sunt ca el şi sunt interesaţi de ceea ce el are de comunicat.
  • Este un agent al schimbării
Companiile deja au învăţat să aibă grijă cu puterea „social media” care reprezintă o provocare pentru politica convenţională şi legile care reglementează libertatea exprimării.

Cam acestea ar fi câteva dintre avantajele pe care un jurnalist le vede în utilizarea Twitter-ului. Pe de altă parte, tot el susţine că există şi aspecte negative la fel de multe legate de Twitter, care în principal demonstrează cum această reţea socială poate distrage atenţia, fi eterogenă şi copleşitoare de o manieră negativă.

Şi pentru a nu vă lăsa numai cu o listă de plusuri, iată încă un „hint” (sau mai exact 12) despre cum să foloseşti Twitter pentru a-ţi extinde business-ul.

http://www.searchenginejournal.com/12-tips-for-using-twitter-to-grow-your-business/25751/

Aceasta în condiţiile în care avantajele de mai sus au fost suficient de convingătoare pentru voi :D

2 comentarii:

  1. tu cum ai utiliza Twitter in favoarea unui brand? Ce ai face daca TU ai fi acel brand?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cateva idei pe scurt despre cum utilizam Twitter-ul in compania / departamentul in care lucrez:

    - Ne-am creat o comunitate de Followeri -> clienti actuali, potentiali, persoane interesate de serviciile pe care le oferim.

    - Orice noutate pe care vrem sa o impartim este publicata rapid pe contul de Twitter. In felul acesta suntem siguri ca informatia ajunge in timp real la consumatori, iar cei interesati o vor accesa. Daca publicam ceva pe blog, site... poate ca unii vor omite aceasta sursa de informare daca nu au un RSS feed activat.

    - Prin folosirea unor hashtaguri sau prescurtari "à la Twitter" ne asiguram ca feed-urile noastre apar in cautarile utilizatorilor mult mai repede.

    - Avem posibilitatea de a gestiona mult mai usor feedback-ul pozitiv (le multumim), cat si cel negativ (care necesita un raspuns din partea noastra, cat ne si implica la a lua o actiune pentru diminuarea efectului negativ).

    - Unele dintre cele mai bune candidaturi pentru posturile disponibile din cadrul companiei apar ca urmare a publicarii joburilor pe contul de Twitter.

    - Twitter ne permite sa realizam cautari mult mai specifice si cu rezultate relevante pentru obiectivele noastre (in comparatie cu Google). Deci daca vrei sa iti formezi un "target audience", un instrument ca Twitter este binevenit.

    Iata un link cu 5 recomandari despre cum sa utilizezi Facebook si Twitter pentru a localiza un public tinta.
    http://smedio.com/2010/11/22/5-steps-to-locating-your-target-audience-with-social-media/

    - Twitter-ul este o buna sursa de informare pentru a vedea ce fac concurentii tai. In acest fel reusesti sa nu fii luat prin surprindere si sa iti adaptezi actiunile tale in functie de contextul pietei.

    Si mai pot continua cu multe exemple concrete... dar nu vreau sa dezvalui chiar toate plusurile pe care Twitter le-a creat pentru brandul nostru :D

    RăspundețiȘtergere