luni, 29 noiembrie 2010

Ce garanteaza succesul afacerii tale?

De multe ori vedem la televizor sau citim pe net despre oameni care au facut avere la varste fragede. Poate cele mai cunoscute exemple sunt Bill Gates ( Microsoft) si Michael Dell (Dell Computers) insa acestia nu sunt singurii antreprenori ce au inregistrat succese timpurii.

Zilele trecute am cumparat de la Capital editia pentru 29 noiembrie impreuna cu cartea " Viata mea de inceput in afaceri" a lui Ben Casnocha. Pe scurt, tanarul antreprenor prezinta traseul parcurs de la infiintarea unui site ca proiect pentru scoala , la a fi numit , in 2006 unul dintre " Cei mai buni tineri antreprenori ai Americii" de catre Business Week.

In formatii despre Ben si despre carte puteti gasi pe linkul:
www.mystartuplife.com


Citind, mi-am adus aminte de un alt titlu al Capital "Capcanele afacerilor online: numai 30% ajung în al treilea an de viaţă" , referitor la afacerile online din Romania.
Intrebarea este clara.
De ce unii reusesc si altii nu?

Este clar din exemplele de mai sus ca nu este vorba doar de experienta.

Ce garanteaza succesul afacerii?

Raspunsurile date in acest caz sunt multiple: de la planificarea atenta la entuziasm, networking si cunostiinte solide. Tocmai in incercarea de a gasi raspunsul cel mai potrivit, multe persoane cauta acest raspuns in vorbele celor care au reusit deja in afacerea lor.

[Aspectul interesant este ca aceasta cautare s-a transformat in cerere pentru un bun total diferit : informatiile privind asa numitele " secrete ale succesului". Astfel, multi dintre antreprenorii de succes au lasat deoparte, pentru o perioada de timp afacerea si s-au apucat sa scrie carti, sa tina seminarii, sa vorbeasca studentilor ,etc. (Il amintesc din nou, ca exemplu pe Bill Gates ). Se pare ca intr-adevar, banii atrag si mai mult bani. ]

Revenind insa la afaceri nu spun nimic nou cand afirm ca perseverenta si entuziasmul sunt vitale. Cand aceste doua calitati exista, este mult mai posibil ca si celelalte sa le urmeze.

Aceleasi lucruri sunt valabile si in cazul afacerilor online. Foarte multi incep astfel de afaceri deoarece se bucura de costurile reduse de lansare insa o astfel de afacere nu este gratuita. Aceasta eroare de calcul reprezinta si motivul pentru care multe esueaza inainte de a ajunge in al treilea an de viata.

Conform unui alt reportaj al Capital, de data aceata din 25 noiembrie 2010, solutia folosita de multi afaceristi este de a derula consecutiv mai multe proiecte ( Nu stiu daca acest lucru ar fi posibil in cazul afacerilor clasice ) sau de a avea alte surse de venit in afara de acestea. Accesul la alte surse de venit ofera posibilitatea de a sustine mai mult o afacere si de a o imbunatati mai mult pana cand aceasta ajunge sa functioneze. Cei care spera ca aceasta afacere sa le aduca venituri necesare traiului sunt mult mai presati de timp si comit greseli sau renunta.

Exista multi alti factori insa doar faptul ca cineva a luat la cunostiinta de existenta lor nu va avea neaparat si succes. Motiv pentru care trebuie sa amintesc, la final elementul cheie care da sens celorlalti factori : IMPLEMENTAREA / ACTIUNEA EFECTIVA.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu