Practic, acest " nou tip de cautare vizuala", dupa cum este numit pe blogul oficial al Google ofera posibilitatea de a previzualiza pagina aparuta la cautare inainte de a o accesa efectiv.
Avantajele acestui tip de cautare, asa cum sunt prezentate pe blog cuprind:
- posibilitatea de a compara rezultate
- evidentierea continutului relevant, inclusiv a graficelor sau tabelelor.
Instant Preview se poate dovedi un prieten de valoare in cazul utilizatorilor obisnuiti ai Google, care vor putea economisi timp. Deoarece pot vizualiza continutul paginii, inainte de a o accesa, acestia vor alege mai usor ( si mai repede) acele siteuri care au informatiile dorite.
Tocmai aceasta idee, de a facilita alegerea siteului potrivit pentru utilizatori, poate fi un dusman de temut pentru multi dintre detinatorii de siteuri.
De ce ?
- Vor trebui sa acorde mai mare atentie atractivitatii primei pagini a siteului
Majoritatea surselor de informare ( carti, studii, cursuri on-line, etc) accentueaza importanta aspectului primei pagini dintr-un site. Primul contact pe care un potential client il are cu siteul poate influenta puternic o eventuala decizie de cumparare. Datorita Instant Previews, clientul poate avea acest prim contact fara a accesa macar pagina respectiva.
Pentru acele siteuri care se bazeaza enorm pe traficul de vizitatori veniti de pe Google, acest fapt poate insemna PIERDEREA VIZITATORILOR.
Posibilele solutii includ:
- postarea informatiilor relevante in asa fel incat sa fie vizibile pentru utilizatori.
- acordarea unei importante mai mari titlurilor
- utilizarea de imagini, link-uri, fisiere video, etc.
- folosirea programului Google AdWords.
- Vor trebui sa gaseasca metode noi de a mentine vizitatorii pe site
Cu cat o persoana petrece mai mult timp pe un site care vinde ceva, cu atat mai mari sunt sansele ca acea persoana sa cumpere. Acesta este aspectul pe care se bazeaza multi dintre detinatorii de siteuri. Insa daca persoana poate previzualiza continutul paginii, timpul petrecut de aceasta pe site va scadea.
Daca pornim de la ipoteza ca timpul destinat navigarii pe internet este limitat, atunci, cu cat vizitatorii petrec mai mult timp pe Google, ei vor petrece mai putin timp pe diversele siteuri.
Multe siteuri au resimtit deja efectele modificarilor realizate de Google, fapt confirmat si de compania de monitorizare a traficului pe internet Alexa, pe blogul sau
Blogul nu mentioneaza existenta vreunei legaturi intre instant Previews si scaderea traficului ( afirma ca nu cunosc o cauza exacta). Postarea din data de 28 Octombrie 2010 confirma totusi aceasta scadere.
Cine are totusi cel mai mult de castigat?
Evident Google.
Prin introducerea acestei aplicatii se obtin doua avantaje importante:
1. Oamenii petrec mai mult timp pe Google- deci sansele ca acestia sa acceseze linkurile sponsorizate cresc.
2. Multe companii nu vor putea face fata noii situatii si vor trebui sa apeleze , ironic... tot la Google, prin folosirea Google AdWords, pentru a-si creste traficul pe site.
O astfel de aplicatienu trebuie privita ca fiind negativa, desi implementarea ei va avea castigatori si perdanti. Instant Previews poate spori eficacitatea siteurilor ( creste concurenta si firmele trebuie sa se adapteze), si poate transforma procesul de cautare al informatiilor intr-o activitate mai putin laborioasa pentru clienti.
Voi ce parere aveti?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu