joi, 11 noiembrie 2010

Welcome to the world of Socialnomics !


Navigând pe Internet în cautarea unor surse noi de informaţie legate de Social Networking, am descoperit întâmplător un site care la prima vedere nu mi-a atras atenţia decât prin video-ul postat pe pagina de Welcome.

Mai jos găsiţi linkul către aceasta, sugerându-vă să îl urmăriţi (are aproximativ 4 minute şi un fundal sonor foarte motivant :) ).

http://www.socialcreeper.com

Pe scurt, în această prezentare se evidenţiază importanţa fenomenului Social Media, şi impactul pe care acesta îl poate avea ca urmare a expunerii unei companii la acest trend.

Câteva key-facts legate de “Revoluţia socială”:

  • Social Media a depăşit site-urile cu conţinut pentru adulţi ca activitate pe Internet.
  • În timp ce unele produse au avut nevoie de ani buni pentru a atinge un număr de 50 de milioane de utilizatori (Internet Explorer 4 ani, iPod 3 ani, TV-ul 13 ani), Facebook a câştigat 100 de milioane de utilizatori in numai 9 luni !!! That’s big !
  • 80% din companii folosesc LinkedIn-ul ca principală sursă pentru găsirea de candidaţi.
  • 80% din conţinutul de pe Twitter este publicat cu ajutorul unui dispozitiv mobil.
  • Wikipedia are un grad de acurateţe mai mare decât Encyclopedia Britannica.
  • 34% dintre bloggeri postează conţinut legat de produse şi branduri.
  • 78% dintre consumatori cred în recomandările de tip peer-to-peer.
  • 35% dintre vânzările de cărţi de pe Amazon sunt pentru dispozitivul Kindle.
  • 1.5 mil de conţinuturi sunt distribuite zilnic pe Facebook.

Concret, video-ul acţionează ca un teaser pentru a atrage atenţia companiilor asupra importanţei Social Media în zilele noastre. Dar bineînţeles că scopul final al Social Creeper este să vină cu o gamă de servicii de gestiune a activităţii pe site-urile Social Media pentru sectorul business.

Serviciile includ un număr de cinci clustere menite să asigure buzz-ul pe Web pentru o companie, care pot fi rezumate în conceptul de « Social Cloud »: 52 de profiluri de tip Social Network în 47 de reţele.

Organizarea de tip conglomerat propusă are în vedere :

  • Clusterul 1: 4 profiluri Twitter şi integrarea lor într-un SocialCreeper Bot-1 (un prim serviciu oferit de compania în cauză, care asigură gestiunea concomitentă a activităţii din mai multe conturi).
  • Clusterul 2: un profil şi o pagină LinkedIn.
  • Clusterul 3: un profil şi o pagină Facebook.
  • Clusterul 4: crearea de profiluri pe alte 20 de reţele sociale şi integrarea clusterelor 2,3 şi 4 într-un SoC Bot-2, cât şi unirea celor două Bot-uri deja apărute. De asemenea, se are în vedere în cadrul acestei etape unirea Bot-ului rezultat cu servicii de mesagerie instantanee şi WAP.
  • Clusterul 5: profiluri pe alte 24 de reţele sociale, integrarea lor într-un SoC Bot-3, cât şi integrarea acestuia din urmă în serviciile de mesagerie instantanee de la clusterul precedent.

În final, aceste conglomerate asigură mentenanţa profilurilor media prin feeduri RSS, găsirea de noi profiluri, eliminarea profilurilor neinteresante pentru business, adăugarea de noi grupuri, distribuirea de feed-uri, promovare zilnică.

Efectul unui astfel de serviciu ? Mai mult de 2000 de vizite lunare garantate oricărui business de nişă.

Costul unui astfel de serviciu ? De la 105$ instalarea conglomeratului, urmată de mai puţin de 30 de cenţi CPV – cost per visit, pentru activitatea generată de conglomerat, şi 84$ lunar pentru promovarea şi gestiunea « Social Cloud-ului ».

Aş fi foarte curioasă să văd cazul concret al unui utilizator de astfel de serviciu (cost, beneficii, efecte pe termen scurt şi lung), dar încă nu am descoperit unul. Între timp, din punctul de vedere al unui utilizator de servicii social media atât în interes personal cât şi în interes business, văd cu ochi buni nişa de piaţă pe care o exploatează la maximum furnizorul de servicii Social Creeper. Să vedem cât timp va trece până să apară şi urmăritorii (dacă nu cumva au apărut deja).

Şi să nu uităm : “ Welcome to the world of Socialnomics”. I really love this word ! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu