duminică, 14 noiembrie 2010

Ferestrele modale pentru designul site-urilor de comerţ electronic

Utilizarea ferestrelor modale sau fereastra “copil" necesita interacţionarea utilizatorilor cu ea, înainte să se poată întoarce la operarea aplicatiei mamă, prevenind astfel fluxul de lucru pe fereastra principală a aplicaţiei. Ferestrele modale sunt adesea numite ferestre grele sau dialoguri modale deoarece fereastra este adesea folosita pentru a afişa o casetă de dialog.

Acestea sunt deseori folosite pentru a arăta imagini în detaliu. Sunt folosite foarte mult de catre magazinele de vestimentatie si parerea mea este ca sunt utile intrucat ajuta cumparatorii sa vizualizeze de exemplu pozele produselor la o dimensiune mai mare fiind mai usor de observat detaliile acestora.

Intrebarea ar fi de ce un comerciant ar folosi astfel de ferestre?

Raspunsul tocmai l-am dat in primul rand pentru ca atrage atenţia asupra unor informaţii vitale si in al doilea rand de exemplu într-un proces de autentificare se blocheaza aplicatia până ce informaţiile necesare pentru a continua sunt completate ca de exemplu o parola pentru a fi necesara inregistrarea.

Fereastra modala are multe avantaje. De exemplu, atunci când o fereastră modala conţine un element mai mic, utilizatorul nu are nevoie să încarce o noua pagină doar pentru il accesa . Furnizarea de ferestre modale, îmbunătăţeste gradul de utilizare a site-ului. Utilizarea cea mai evidentă de ferestre modale este pentru „lightbox”, care prezinta imagini şi video într-un mod curat şi uşor de utilizat. Prin folosirea unui „lightbox” pentru imagini, utilizatorii nu trebuie sa incarce o noua pagina doar pentru a vizualiza o singură imagine sau video. Când se foloseşte pentru o galerie de imagini, este bine sa se lege fiecare imagine pentru acelaşi lightbox, oferind "Next" şi "Previous" pentru a permite utilizatorilor să navigheze setul de imagini cu usurinta. Astfel, utilizatorul nu trebuie să închidă şi sa redeschida fereastra modala pentru a vizualiza fiecare imagine din galerie.

Se mai poate folosi de asemenea pentru a avertiza utilizatorii de o acţiune care are loc. Când o fereastră modala se deschide pe o pagină, utilizatorul nu poate ignora, deoarece acesta va apărea direct în mijlocul ecranului, chiar în cazul în care utilizatorul este în căutare. Acest lucru poate reprezenta si un dezavantaj deoarece cumparatorul se poate speria de aparitia ferestrei si va evita intrarea pe acel site in viitor.

În primul rând importanţa pentru gradul de utilizare şi stil este estomparea culorii paginii din spatele unei ferestre modale. Prin ”decolorarea” paginii se va aduce toate atenţia utilizatorului la fereastra modala. Dacă fundalul nu se estompeaza utilizatorul nu poate realiza imediat că fereastra nu este o parte din aspectul principal. În general, estomparea culorii paginii oferă separarea între fereastră şi pagina, îmbunătăţirea funcţionalităţii şi uzabilitate. Culoarea trebuie sa fie de opacitate uşoară, astfel încât utilizatorul sa ştie ca pagina nu a dispărut.

De asemenea pentru a îmbunătăţi funcţionalitatea trebuie sa se ofere întotdeauna un buton de ieşire într-un colţ de sus a ferestrei. Este o practică standard de a utiliza un simplu buton circular cu un "x" , care este evident pentru utilizator.

Ca si concluzie pot spune ca utilizarea ferestrelor modale pentru site-urile de comert online pot aduce pe de o parte o serie de avantaje prin vizualizarea eficienta a imaginilor cu ajutorul butoanelor de "Previous" si "Next" sau in cadrul procesului de autentificare dar pe de alta parte si dezavantaje acum depinde de fiecare cumparator de cat de folositoare gaseste aceasta metoda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu