sâmbătă, 20 noiembrie 2010

Facebook si ebay impartasesc trucuri pentru centrele de date

Facebook şi eBay au împărtăşit câteva trucuri în această săptămână pentru îmbunătăţirea eficienţei şi reducerea facturilor de energie în centrele de date.

Unele dintre trucurile lor vor fi aplicabile numai pentru centre de date foarte mari(companii), iar altele sunt relevante pentru oamenii de rand care nu cumpără servere in cantitati mari.

Sistemele de răcire care împiedică sistemele IT sa se suparaincalzeasca reprezinta unul din cele mai mari costuri pentru un centru de date, şi gestionarea fluxului de aer cald şi rece este esenţială pentru eficienţa lor.

In urma proiectului testat de cei de la Facebook prin care au combinat aerul cald cu cel rece deasupra si in jurul serverelor, a dus la o eficientizare a sistemelor de racire. Deasemenea principala cauza pe care cei de la Facebook au descoperit-o ca duce la consumul ridicat de energie este viteza prea mare cu care se invarte coolerul, viteza care nu este necesara sa fie la un nivel atat de ridicat si care nu face altceva decat sa consume din energie. Pentru ca este un client atat de mare, Facebook ar putea conveni cu distribuitorul sau de a reduce viteza ventilatorului printr-o actualizare a firmware ului. Acest lucru ar salva 3 watti per server, care per total ar insemna o cale buna de a salva energie pentru o companie de date.
Proiectul a redus consumul de energie total de la centrul de date eBay cu 16 la sută şi a emisiilor de carbon cu aproximativ aceeaşi valoare.

Summitul Data Center Energy Efficiency are loc al treilea an consecutive şi este un loc benefic pentru operatorii centrului de date pentru a impartasi sfaturi pentru reducerea consumului de energie. Alte subiecte în acest an au fost consolidate de catre centrul de date, şi actualizările care vin la eficienţa metrica PUE şi a programului de certificare LEED pentru clădiri verzi sau eco.

“ E un proiect reusit la care multi nu s-ar fi gandit pana acum si pot spune ca e ceva extraordinar si in acelasi timp uluitor deoarece compania care s-a gandit la acest lucru si anume Facebook nu ar fi tocmai cea care ar trebui sa se ocupe defapt de acest lucru,iar faptul ca ei s-au gandit la acest lucru si nu numai l-au si testat si au adus imbunatatiri reprezinta un lucru benefic nu numai pt marile companii ci si pentru intreaga societate .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu