luni, 22 noiembrie 2010

Dorește Google să achiziționeze Groupon?

De mult timp se zvonește că gigantul Google dorește să achiziționeze Groupon, deși negocierile sunt abia la început și nu se știe dacă vor merge până la capăt.
Cine este Group
on probabil că vă întrebați? Și eu mi-am pus aceeași întrebare și ca răspuns am aflat că Groupon este considerată ca fiind compania cu cea mai rapidă ascensiune din toate timpurile valorând mai multe miliarde de dolari. Groupon este un site web care oferă promoția zilei la diferite produse oferite de o multitudine de retaileri locali și care activează pe piața americană și pe piața canadiană, compania făcând bani din comisioanele primite de la retaileri. Acest site web a fost lansat pentru prima oară în anul 2008 avînd ca primă piață de activare orașul Chicago urmat de Boston, New York și Toronto. Însă începând din Octombrie 2010, Groupon deservește mai mult de 150 de piețe din Nordul Americii și mai mult de 100 de piețe în Europa, Asia precum și America de Sud. Acum că ne-am familiarizat cu compania Groupon să aflăm de ce Google dorește să achiziționeze astfel de companie. Groupon a avut o ascensiune furtunoasă pe piața e-commerce ajungând chiar să o domine global.
Modelul Groupon este un model covârșitor de simplu așadar un număr mare de clone a apărut pe piață. Până în prezent compania a reușit să-și păstreze poziția de lider. Estimările arată că Groupon are în prezent o cifră de afaceri de 50 de milioane de dolari pe lună deja și care are un ritm de creștere covîrșitor de mare, aceasta neducând lipsă de potențiali investitori. La începutul anului Groupon a strâns în jur de 135 de milioane de dolari de la grupul de investitori rusesc Digital Sky Tehnologies care deține acum peste 5% din acțiunile Groupon. Compania Groupon este declarată a fi compania cu cel mai ridicat ritm de creștere, ajungînd la profitabilitate în mai puțin de un an și fiind evaluată la 2 miliarde de dolari în mai puțin de doi ani. Google dorește foarte mult să-și diversifice gama de produse existente iar cumpărarea companiei Groupon i-ar aduce un avantaj strategic pe această piața. Momentan însă nu se știe exact suma de bani pe care este dispus să o plătească însă zvonurile spun că ar fi situată undeva între 2 miliarde de dolari și 3 miliarde dolari, cam cât vruia și Yahoo să ofere în urma negocierilor purtate cu Groupon. Totuși experiența Google în domeniul e-commerce este limitată. Groupon este aparent în căutarea unor potențiali cumpărători, însă avînd în vedere valoarea sa de piață ridicată foarte puține companii se pot gândi să-l achiziționeze. În afară de Google și Yahoo care și-au anunțat intenția de a achiziționa Groupon companii precum Microsoft, eBay sau Amazon ar putea fi potențiali cumpărători. Având în vedere faptul că Groupon generează venituri foarte mari care sunt în permanentă creștere intențiile de a-l vinde vor fi foarte mici.

Un comentariu: