duminică, 28 noiembrie 2010

Cum sa ne conditionam copiii sa faca miscare. E-business style.

Ca de obicei, se pare ca orice e posibil in Statele Unite.

Ieri citeam pe techcrunch despre HopeLab, un "laborator" non-profit de jocuri video fondat de Pam Omidyar, sotia fondatorului eBay, Pierre Omidyar si Zamzee.

Ideea din spatele HopeLab e destul de simpla, dupa cum releva si interviul de mai jos.



Pe scurt, pentru ca suntem o generatie extra-sedentara (parintii / bunicii pot sa ne confirme asta imediat), sotia fondatorului eBay considera ca... daca ne conditioneaza putin, poate poate mai facem si noi niste miscare, si nu stam lipiti de scaunul de la birou / canapea (daca ne uitam la TV) 24 de ore din 24.



Si care e solutia? Pentru fiecare minutel de miscare pe care il facem, putem sa fim rasplatiti. Suna bine? Trebuie sa facem rost de dispozitivul de "masurare" a activitatii de la HopeLab, gadget care arata izbitor de similar ca un... stick usb, sa-l purtam toata ziua cu noi (ca sa dovedim ca facem miscare) si, la sfarsitul zilei, primim raportul cu ce activitate am "prestat". Partea frumoasa e ca suntem RECOMPENSATI. Wow.

Cum? Pai, fie in moneda virtuala (pentru dependentii de facebook, farmville, etc asta e probabil mana cereasca), fie bunuri tangibile, cum le numeste respondentul din interviu.

Fiind vorba de un studio non-profit, de ce am ales sa prezint asta ca un E-business? Pentru ca puteti lua notite si, cu puna ambitie si destul de multi $$$$ puteti construi o afacere din asta. HopeLab, practic prin relatiile deloc neglijabile furnizare probabil de sotul fondatoarei (v-am spus ca e creatorul eBay?!), cauta "sponsori" in randul companiilor mari (in cautare de putin PR pozitiv), sponsori care sa ii ajute in campania lor anti-sedentarism cu... ati ghicit, recompense. Un lucru trebuie sa notez aici: companiile care ofera moneda virtuala primesc de fapt... PR GRATIS. Asta da afacere.

Din punctul meu de vedere, oricum e un win-win. Dar as cere bani pe asa o idee. Si, mai important, exista deja business models care folosesc idei similare, doar ca nu sunt neaparat croite pentru generatia tanara. Direct din comentariile articolului am gasit un site similar, http://earndit.com/how , care pune la dispozitie aplicatii pt smartphone-uri bazate pe acelasi principiu.

Eu am o problema majora totusi cu proiectul HopeLab. De fapt, sunt vreo doua, fara sa stau sa caut niste puncte slabe.

Prima: De ce sa-i rasplatesti pe copii cu... moneda virtuala, si deci sa le intaresti obiceiurile bolnavicioare, incurajandu-i indirect sa mai stea vreo 2 ore pe zi pe farmville...

A doua: M-am gandit cum sa primesc "recompensele" pentru activitatea fizica depusa... fara sa ma misc din pat: pur si simplu atasez gadgetul cainelui meu hiper-activ... si-l las pe el sa faca miscare pentru mine. La sfarsitul saptamanii... imi iau si o pereche de papuci pe treaba asta.

Voi ce credeti?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu